دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش توجیهی امنای موقوفات مازندران در محمودآباد

همایش توجیهی و کارگاه آموزشی امنا موقوفات استان مازندران به میزبانی شهرستان محمودآباد برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

همایش توجیهی و کارگاه آموزشی امنا موقوفات استان مازندران با حضور حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام جباری امام جمعه محمودآباد، فوضی امین موقوفات برتر استان تهران و امنا موقوفات استان مازندران در سالن ترنج محمودآباد برگزار شده است.


*موقوفات مازندران مستعد سرمایه‌گذاری هستند
حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این همایش بر افزایش آگاهی امین و امنا موقوفات استان مازندران نسبت به حقوق موقوفات تاکید کرد و گفت: امنا موقوفات باید از جدیدترین دستورالعمل‌های سازمان اوقاف در حوزه اجارات، حقوقی، ثبتی و بهره‌وری مطلع باشند.
وی با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و گره گشایی از کار مردم در الویت امنا موقوفات باشد، اظهار کرد: استعلام‌های مردمی باید در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ داده تا هم حقوق موقوفات حفظ و هم از کار مردم گره‌گشایی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر شناسایی موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: بسیاری از موقوفات مازندران قابلیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی، تجاری و مسکونی دارند که این ظرفیت‌ها باید با کمک امنا موقوفات و روسای ادارات اوقاف شناسایی و عملیاتی شود.


*ضرورت حفظ میراث وقف توسط امنا موقوفات
حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد بر ضرورت حفظ و نگهداری از موقوفات تاکید کرد و گفت: گذشتگان جهاد مال و دارایی کردند و متولیان امور موقوفات باید از این میراث به خوبی حفظ و نگهداری کنند.
وی با بیان اینکه برخی افراد به دنبال ازبین بردن موقوفات هستند که اوقاف نباید این اجازه را به سودجویان دهد، افزود: بنده دفاع کردن از موقوفات را به عنوان یک رسالت می‌دانم و حتما مدافع موقوفات هستم.
امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه اهتمام ورزیدن و پایداری کردن از حقوق موقوفات وظیفه همه است، تصریح کرد: باید شاهد تغییر و تحولات فکری و علمی در نگهداری از موقوفات باشیم تا مردم از خدمات وقف بیشتر بهره‌مند شوند.

  • تبدیل به احسن موقوفات قابل تقدیر است
    ولی‌اله فرزاده نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه تبدیل به احسن موقوفات اقدام قابل تقدیر از سوی سازمان اوقاف است و باید این مسئله بیشتر موقوفات توجه مردم و مسؤولان اوقاف قرار گیرد، گفت: روند تبدیل به احسن برخی موقوفات باید تسریع تا مشکلات مردم برطرف شود.
    وی با بیان اینکه در کنار رعایت مسائل شرعی باید رضایت مردم نیز جلب شود، افزود: مردم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی هستند و در امور موقوفات باید رعایت شرایط مردم نیز لحاظ قرار گیرد.
    نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی به وضعیت آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محمودآباد اشاره کرد و گفت: باید از فعالیت‌های عمرانی مجزا و کوچک جلوگیری شود و اوقاف یک طرح جامع عمرانی که شرایط فرهنگی و مذهبی بقعه در آن لحاظ گردد، آماده و ارائه کند.
    فرزانه خواستار تعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اداره کل آموزش و پرورش مازندران و اداره گمرک در زمینه وضعیت آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) شد و افزود: امامزاده قاسم(ع) باید به قطب فرهنگی مذهبی شهرستان محمودآباد تبدیل شود.
  • بهره‌گیری از ظرفیت امنا موقوفات در پیشبرد اهداف وقف
    فوضی امین برتر موقوفات استان تهران نیز در این همایش بر ضرورت برگزاری بیشتر دوره‌های آموزشی برای امنا موقوفات شد و گفت: حفظ حقوق موقوفات و تثبیت مالکیت وقف دارای اهمیت است.
    وی عنوان کرد: امنا موقوفات یک ظرفیت مغفول مانده در گذشته بود که با حضور حجت‌الاسلام خاموشی در سازمان اوقاف و امور خیریه شاهد احیای این ظرفیت در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات هستیم.
    امین برتر موقوفات استان تهران بیان کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها باید از ظرفیت امنا موقوفات در پیشبرد اهداف وقف بهره‌گیری کنند.
    گفتنی است، در پایان این همایش از 6 امین برتر استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *