دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست تخصصی پیش کنفرانس مدیریت نگهداشت ساختمان در بابل

نشست تخصصی پیش کنفرانس مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نشست تخصصی پیش کنفرانس مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی با حضور دکتر شیبانی نماینده انجمن مهندسان راه و ساختمان ایران، دکتر امینی راد مشاور ریاست دانشگاه، دکتر توکلی معاون آموزشی، مهندس یزدی نژاد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، دکتر هاشمی عضو هیات علمی دانشگاه و شورای شهر بابل، و جمعی از مسئولین شهری و استانی به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
مهندس یزدی نژاد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران اظهار داشت: دوره برگزاری کنفرانس های نمایشی به پایان رسید، کنفرانس ها باید خروجی داشته باشند. وی با اشاره به اهداف این سمینار گفت ساختمان ها سرمایه ملی ما هستند و اقلیم در فرسودگی ساختمان ها بسیار مؤثر است و باید در نگهداشت ساختمان توجه بیشتری شود.
رییس سازمان با اشاره به وجود مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان خواستار بروز و اجرایی شدن این مبحث شد .
دکتر حسن امینی راد مشاور ریاست دانشگاه و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران در این نشست با عرض خیرمقدم به پتانسل و توانمندی بالای علمی دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با ظرفیت علمی بالایی که دارد،آمادگی خوبی برای رویکرد های نگهداشت ساختمان دارد و در زمینه مقام سازی سازه ها در برابر تغییرات زیست محیطی، هوشمند سازی ساختمان ها و … می تواند اقدامات مؤثری را انجام دهد.

در ادامه دکتر توکلی معاون آموزشی دانشگاه و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران نیز با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور مهمانان به موضوع طول عمر مفید ساختمان اشاره کرد و گفت: در این بخش بیشتر تمرکز بر روی عملکرد لرزه ای ساختمان است که در ابتدای بهره برداری دارد و باید در سال های انتهای استفاده و بهره برداری خودش هم داشته باشد.
سپس دکتر شیبانی نماینده انجمن مهندسان راه و ساختمان ایران ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، نخست به ایده شکل گیری این نشست اشاره کرد که از یک پایان نامه دانشجویی برگرفته شد و تاکید کرد این نشست یکی از جلوه های بسیار خوب ارتباط صنعت با دانشگاه است و نتایج تاثیرگذاری خواهد داشت.
دکتر شیبانی نیز اظهار داشت: در زمینه دانش فنی ساختمان ظرفیت های خوبی داریم و مهندسان توانمندی داریم، لذا ساختار حقوقی، اقتصادی، اداری، اجرایی و … باید توجه شود و مسایل در این زمینه باید حل شود.

دکتر شیبانی تاکید کرد: ما به شدت نیازمند نگرش سیستمی در حوزه ی مهندسی ساختمان هستیم و اگر حوزه مهندسی ساختمان را با این نگاه ببینیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. فقدان تفکر سیستمی و یکپارچه باعث می شود افراد از به کارگیری تیم های مهندسی منصرف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *