دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

نمایشواره اردیبهشت مقاومت و یادواره شهدای خانطومان در ساری

آئین محوری و کشوری «اردیبهشت مقاومت» در قالب نمایشواره میدانی همراه با اجرای همخوانی سرود با هنرمندی ابوذر روحی،  پخش پیام تصویری سردار سرلشگر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، با حضور مسئولین و فرماندهان کشوری و استانی و حضور پرشور دهه هشتادی و نودی ها و اقشار مختلف ولایتمدار استان در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

عکاس(محس هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

آئین محوری و کشوری اردیبهشت مقاومت ” سالگرد حماسه بی‌نظیر و عاشورایی مدافعان حرم مازندرانی در کربلای خانطومان در قالب نمایشواره میدانی، اجرای سرود سلام فرمانده با حضور و هنرمندی ابوذر روحی و با حضور مسؤولان و فرماندهان کشوری و استانی خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و اقشار مختلف مردم از جمله دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در بوستان ولایت شهرستان ساری برگزار شد.

همچنین در این آیین پیام تصویری سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهدای خان‌طومان سوریه نیز در این آیین پخش شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این پیام گفته است: شهدای خان طومان جوانمردانه و  غیرمندانه پا به رکاب ولایت امر مسلمین فداکارانه در کنار او شمشیر زدند و خاطرات پرشکوه فداکاری‌های عاشورا تحت هدایت های، ولی امر  را در صحنه‌های نوین نبرد به نمایش گذاشتند.

در ادامه این مراسم نیز نمایشواره”اردیبهشت مقاومت”که از صحنه واقعه کربلا شروع شد و با اجرای نمایش حماسی که الهام گرفته از واقعه شهدای خان طومان بوده و توانسته گوشه ایی از مبارزه رزمندگان با داعشی های تکفیری در سوریه را به نمایش بگذارد و روایتگر رشادت ها و جانفشانی های مجاهدان جبهه مقاومت و مدافعان حریم ولایت باشد، به اتمام رسید.

16 اردیبهشت سال 1395 تروریست های تکفیری داعش ناجوانمردانه و با نقض آتش بس 16 نفر از نیروهای لشکر25 کربلای مازندران را در خان طومان سوریه به شهادت رساندند واین روز هر ساله یادآور رشادتی بی‌نظیر و شجاعتی مثال‌زدنی از آن عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *