دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست کمیته های هیات پزشکی ورزشی مازندران باحضور دبیرکل فدراسیون

نشست مسئولان کمیته های تخصصی هیات پزشکی ورزشی مازندران باحضور دکتر اردیبهشت دبیرکل این فدراسیون در ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

اشکان اردیبهشت دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی از استان مازندران به عنوان استان مهم ورزشی در کشور یاد کرد و گفت: انتظار داریم این روند قهرمان پروری در استان مازندران ادامه پیدا کند. وی با بیان اینکه در فدراسیون پزشکی ارائه خدمات به جامعه ورزشی هدفگذاری شده است، افزود: شمار ورزشکاران در دوران کرونایی افزایش یافت و به سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته رسیده است.

وی با اشاره به خدمات فنی و پزشکی خدمات فنی پزشکی به نگرانی افزایش نرخ ارز اشاره و اضافه کرد: تعهدات نیز به تناسب آن افزایش پیدا کرده است و به شدت پیگیر آن هستیم که هیئت‌های استانی با مراکز درمانی قرارداد منعقد کنند تا ورزشکاران برای دریافت خدمات تخصصی مجبور به مراجعه و اعزام به تهران نباشند.

اردیبهشت با عنوان اینکه سازمان آموزش فدراسیون پزشکی ورزشی نیز به روز می‌شود، به افزایش هزینه‌های جاری دوپینگ با توجه به افزایش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: این مسئله سبب نشد تا خدمات این حوزه متوقف شود. وی توسعه مراکز درمانی متعلق به فدراسیون را از دیگر برنامه‌های پیش رو بیان کرد و گفت: توانمندسازی استان‌ها و تجهیز مراکز درمانی استان‌ها از برنامه‌های است.

وی با اشاره به اینکه هیئت پزشکی ورزشی مازندران طی چهار سال اخیر رتبه برتر کشور را کسب کرده است، از تلاش‌های فرزاد گوهردهی رئیس این هیئت در استان تقدیر کرد.

در جلسه با مسئولین کمیته های تخصصی پزشکی ورزشی،دکتر اردیبهشت از خدمات ۴ ساله هیات پزشکی ورزشی مازندران تقدیر کرد.

دکتر اردیبهشت دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی: بسیار خرسندیم که در استان پهلوان پرور، قهرمان خیز و ورزش خیز مازندران حضور پیدا کردیم.

خوشبختانه هیات پزشکی ورزشی مازندران دارای ساختار مناسبی شده و استفاده مناسب از این ساختار هم یکی از دلایل کسب رتبه برتر توسط این هیات در کشور شده است.
فدراسیون پزشکی و به تبع آن هیات های استانی نهادخدمات رسان هستند لذا درخواست من از دوستان این است که ارائه خدمات به ورزشکاران حتی با سوبسید هم ادامه یابد.
لذا دیدگاه صرفا ارائه خدمات مناسب و شایسته باشد.
وظیفه ی ما تأمین و حفظ سلامت ورزشکاران و جامعه ورزش است.
یکی از اهداف فدراسیون هم توجه به نظم اداری و مالی می باشد.
در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۸ رکورد آمار ورزشکاران ساماندهی شده را در کشور ثبت کردیم.
یکی از دغدغه ها و نگرانی های ما افزایش نرخ ارز بود و هست که موجب افزایش نرخ تجهیزات پزشکی شده که تلاش کردیم کمترین بار مالی را برای ورزشکاران داشته باشد.
در زمینه زیرساختی هم راه اندازی سامانه جدید خدمات درمانی و نظارت را راه اندازی کردیم که نتیجه ی آن دریافت گزارشات بهتر و با کیفیت تر خواهد بود.
همچنین راه اندازی نرم افزار برای کمیته های پوشش پزشکی مسابقات و آموزش از دیگر اهداف فدراسیون خواهد بود.
انشاالله از اهداف مهم فدراسیون تمرکز زدایی و انجام پروژه های عمرانی برای این امر را در دستور کار داریم.
در پایان ضمن تشکر از ریاست هیات پزشکی ورزشی استان و همکاران در ستاد استانی و هم در سطح شهرستان ها امیدواریم که با برگزاری انتخابات هیات هم نتیجه به گونه ای باشد که خدماتی که جناب دکتر گوهردهی پایه گذاری کردند و شروع شده همچنان ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *