دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری رئیس ستاد راهیان نور مازندران و رونمایی پوستر جشنواره رسانه

نشست خبری سرهنگ عسکر مجیدی مسئول ستاد راهیان نور استان مازندران و رونمایی از پوستر جشنواره رسانه در راهیان نور انجام شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سرهنگ عسکر مجیدی در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه رسانه‌ها فرهنگ مازندران را خوب جلوه بدهند، اظهار کرد:یکی از حوادث بزرگی که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و انقلاب را برای همیشه بیمه کرد و دشمن را به شدت مایوس کرد، فرهنگ دفاع مقدس ایثار و شهادت و راهیان نور است.

به گزارش بلاغ،معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جدید تبیین شود، تصریح کرد: برای مقابله با هجمه دشمن، نیازمند ترویج فرهنگ جنگ و شهادت و راهیان نور هستیم.

مجیدی با اعلام اینکه دشمن از راهیان نور هراس دارد و دنبال تحریف است، افزود: هدف دشمن در هشت سال دفاع مقدس این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط و تضعیف کند اما به هدف و آرزو خود نرسیدند و اکنون انقلاب اسلامی تولد ۴۴ سالگی خود را جشن گرفته است.

وی با بیان اینکه حرکت راهیان‌نور بیانگر الگو خوب در تربیت فرزندان است، گفت: عزت و افتخار امروز ایران، مرهون جانفشانی‌ها و خون هایی بوده که شهیدان گرانقدر تقدیم اسلام و انقلاب کرده و باید به درستی از این گنجینه ها پاسداری کرده و پیام‌شان را به نسل های آینده منتقل کنیم.

مسئول ستاد راهیان نور استان مازندران با اشاره به اینکه استقبال از راهیان نور امسال بسیار بی نظیر بوده است، بیان کرد: در دو مرحله ۱۷۰۰ دانش آموز دختر و ۱۳۰۰ دانش آموز پسر تا پایان بهمن ماه به راهیان نور اعزام شدند.

مجیدی افزود: از ۹ اسفندماه امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو از مراکز آموزش عالی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی با اعلام اینکه امسال اعزام‌ها به دو شکل اتوبوسی و جمعی و همچنین عزیمت توسط خود مردم (خودروی شخصی) صورت می گیرد، ادامه داد: در حال حاضر ثبت نام اعزام به راهیان نور در محلات و مساجد در حال انجام است و پیش‌بینی می شود امسال ۱۰هزار نفر از استان مازندران به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به اینکه زائران اولی‌ها در اولویت هستند، گفت: مردم و زائران از یادمان شهدای فتح‌المبین، فکه، چذابه، کانال کمیل، طلاییه، اروند، خرمشهر، نهر علقمه و هفت تپه بازدید می کنند.

مجیدی خاطرنشان کرد: مراسم تحویل سال نو زائران راهیان نور مازندران در هفت تپه و خرمشهر برگزار می شود.

۱۳ اسفندماه، آغاز به کار قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی مازندران در خرمشهر

سخنگوی سپاه کربلا نیز از آغاز به کار قرارگاه رسانه ای شهید کابلی از ۱۳ اسفندماه در اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر، خبر داد و گفت: این قرارگاه تا ۲ فروردین سال ۱۴۰۲ در موضوع راهیان نور فعالیت می کند.

سرهنگ علی ابراهیمی گتابی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از تشکیل قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی با محوریت راهیان نور خبر داد و گفت: این قرارگاه از سال ۹۶ شروع بکار کرد به استثنای دوسال کرونایی که اعزامی سازماندهی شده‌ای نبود در آن دوسال قرارگاه تشکیل نشد.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا هدف از تشکیل قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی را تولید هوشمند و توزیع هدفمند اخبار در حوزه اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب برشمرد و افزود:برای  اطلاع رسانی گسترده بزرگترین عملیات فرهنگی کشور این قرارگاه امسال هم تشکیل شد.

ابراهیمی گتابی در ادامه با اشاره به اینکه با کمک اصحاب رسانه که بازوان رسانه‌ای جریان انقلابی  این قرارگاه هستند، انعکاس مطالب راهیان نور صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: انتشار اخبار راهیان نور یک جهاد فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس که شاه کلید حل مشکلات کشوراست، می باشد.

سخنگوی  سپاه کربلا از آغاز به کار این قرارگاه از ۱۳ اسفندماه در اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر، خبر داد و گفت: این قرارگاه تا ۲ فروردین سال ۱۴۰۲ فعال است.

معاون روابط عمومی سپاه کربلا در ادامه از برگزاری جشنواره رسانه‌ در راهیان نور و رونمایی از پوستر این جشنواره در نشست خبری مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا هم خبر داد و افزود: جشنواره رسانه‌ای راهیان نور با حضور همه رسانه‌ها و خبرنگارانی که درحوزه انعکاس و بازتاب اخبار راهیان نور در بازه زمانی راهیان نور ما را همراهی می‌کنند، برگزار و  درپایان از خبرنگاران برتر و اصحاب رسانه در این حوزه تجلیل خواهد شد.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید بر اینکه  انتظار  است اصحاب رسانه استان مازندران در این  جهادبزرگ فرهنگی وجهاد تبیین، قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی را همراهی کنند، خاطرنشان کرد:  دستگاه‌های متولی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همچنین  قلم بدستان حوزه رسانه در باره راهیان نور تاملی کرده و در این حوزه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.

سخنگوی سپاه کربلا با تصریح بر اینکه در ایام اواخر اسفند ستاد تسهیلات سفر نوروزی در استان شروع به کار می کند، افزود: استان مازندران به دلایل جاذبه های سیاحتی و گردشگری، همه ساله میزبان مسافران زیادی است و  از متولیان و اصحاب رسانه انتظار است به همان اندازه که به بخش  گردشگری و سیاحتی استان توجه می کنند، به گردشگری دوران دفاع مقدس در حیطه گردشگری فرهنگی  توجه ویژه داشته باشند و در انعکاس و اهمیت مظاهر استقلال و اقتدار ایران اسلامی اهتمام بورزند.

ابراهیمی گتابی با یادآوری این مطلب که موضوع گردشگری جنگ در جهان هم مطرح است و خیلی از کشور‌های بعد از جنگ جهانی دوم  دراین زمینه برای سربازان و فرماندهان این جنگ، اقدامات فرهنگی انجام میدهند، تاکید کرد: مظهر اصلی قدرت ایران اسلامی شهدا هستند و مناطق عملیاتی جنوب کشور هم یکی از مهم‌ترین امکان گردشگری جنگ محسوب می‌شود بنابراین دستگاه‌های متولی و اصحاب رسانه توجه ویژه به آن داشته باشند.

در این مراسم ضمن رونمایی از پوستر جشنواره رسانه در راهیان نور، قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی استان مازندران ۱۴۰۲-۱۴۰ آغاز بکار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *