دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

آزمون جامع آموزشی اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف در مازندران

آزمون جذب همکاری داوری و میانجی‌گری و آزمون جامع آموزشی اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف در مازندران در ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما


رئیس کل دادگستری استان مازندران از برگزاری آزمون جذب همکاری داوری و میانجی‌گری و نیز آزمون جامع آموزشی اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف با همکاری مرکز آزمون سازمان جهاد دانشگاهی در استان مازندران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین اکبری در جریان بازدید از روند برگزاری این آزمون به همراه معاون توسعه ی حل اختلاف دادگستری استان اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت های مردمی وتوسعه ی روش های مشارکتی وغیر قضائی درحل وفصل دعاوی و نیز در راستای آموزه های سند تحول قضائی،قوه قضائیه به دنبال بسط و گسترش روش های جایگزین رسیدگی قضائی است که مهم ترین مصادیق آن داوری،میانجی گری و شورای حل اختلاف می باشد.
رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: جذب نیروهای کار آمد و با تجربه در این روش ها منوط به استفاده از ساز وکارهای فنی است که مهم ترین مصداق آن برگزاری آزمون است، خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از آزمون به منظور جذب همکاری داوری و میانجی گری و همچنین آزمون شوراهای حل اختلاف صورت گرفته است که امیدواریم نتیجه ی این دو آزمون، برای دستگاه قضائی مفید فایده باشد.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان داشت: آزمون های مزبور با همکاری مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در محل دانشگاه آزاد ساری و دانشگاه امام محمد باقر(ع) برگزار شده و ۵۴7 نفر در بخش داوری ومیانجیگری و ۸۳۲نفر در بخش شورای حل اختلاف نفر ثبت نام کرده اند.
شایان ذکر است کلیه ی کسانی که در آزمون جذب همکاری داوری و میانجی گری، حد نصاب نمره را کسب نمایند، به ترتیب به مراحل بررسی مدارک، آزمون ارزیابی شایستگی دانشی و مهارتی، آموزش و آزمون کتبی پایان دوره، راه خواهندیافت.
ضمنا نتایج داوطلبین آزمون جامع آموزشی شوراهای حل اختلاف، در برنامه ریزی آموزشی اعضاء و کارکنان شورا در سالهای آتی ، لحاظ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *