دسته‌ها
آرشیو

مراسم هفته پدافند غیر عامل در دبیرستان ۲۹ آبان ساری

مراسم استانی هفته پدافند غیر عامل با شعار برای ایران در دبیرستان ساری برگزار شد.

عکاس( سونیا کاظمی)منبع:خبرگزاری پانا

آیین نکوداشت هفته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان مازندران در دبیرستان شهدای ۲۹ آبان ناحیه ۲ با حضور مدیران استانی و شهرستانی و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

حسین کمالی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت: پدافند غیرعامل یک حرکت و جریان فکری و فرهنگی است، ما باید آمادگی دفاع در همه زمینه ها را داشته باشیم و پدافند غیرعامل این آمادگی را در ما تقویت می کند و موجب می شود در مواجهه با تهدیدات، در بالاترین سطح از آمادگی قرار داشته باشیم.

کمالی در ادامه بیان کرد: امروز ماهیت جنگ های بشر تغییر کرد و از حمله نظامی به جنگ نرم و اقتصادی تغییر کرد و ما نباید از این حقیقت غفلت کنیم که امروز دشمن از مداخله مستقیم نظامی پرهیز دارد اما به دشمنی در فضاهای جدید ادامه می‌دهد.

حسین کمالی تاکید کرد: امروز در مدارس ما و در میان جوانان ما نفوذ کردند و این ادعا را دارند که برای مردم ما زندگی و آزادی خواهند آورد در حالی که در گذشته حضور آنان در کشور ما برعکس این حکایت دارد.

حمید بخشی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری مازندران در این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت گفتمان سازی برای پدافند غیرعامل گفت: روز ۸ آبان روز ملی پدافند غیر عامل و سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب برای تاسیس این سازمان است و این ایام را گرامی می داریم.

وی در ادامه گفت: امروز کشور قدرتمند، کشوری است که بالاترین سطح بازدارندگی را دارد و به همین دلیل همه کشورها در تلاش هستند تا بازدارندگی خود را به حداکثر برسانند.

بخشی به اهمیت کاهش آسیب پذیری در هنگام تهدید اشاره کرد و گفت: یک کشور باید به سطحی از آمادگی برسد که در هنگام بروز یک تهدید، جنگ یا حادثه طبیعی، کمترین میزان آسیب را ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *