دسته‌ها
آرشیو

همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت مازندران در ساری

همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در مازندران باحضور آیت الله محمدی لائینی و علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران در ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : امروز که دوران پسا کرونا را می گذرانیم  قدردان چگونگی جانفشانی حافظان سلامت هستیم.
امام جمعه ساری ادامه داد : در دولت سیزدهم اقدام بزرگ برای ورود واکسن انجام شده است ‌،تدبیر دولت مردمی بدون پیوستن به قراردادهای تحمیلی آمار مرگ و میر کرونایی را به صفر رساند و این موفقیت حاصل شده است. 
آیت الله محمدی لائینی گفت :بیمه سلامت خدمات خوبی را به  مردم ارایه می دهد که این جایگاه و اهمیت فعالیت این نهاد باید حفظ شود. 
وی گفت: ورود بیمه سلامت درحوزه ناباروری اقدامی است که جای تشکر دارد و اینکه سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم این بیمه کمر همت برای کمک به درمان این افراد کرده است ، جای تشکر دارد.
امام جمعه ساری با تاکید بر این نکته که  کمبود آنتی بیوتیک با توجه به بروز بیماری های فصلی کودکان باید از پیش تدبیر می شد ، ادامه داد :انحصار در برخی بخش ها آفت است که از جمله در بخش داروهای انسانی ، نهاده های دامی و یا خودرو ؛ که این تعارض منافع باعث می شود که در مواقع حساس اقدام منفعت طلبانه پیاده شود .
وی از خیران خواست تا برای کمک به اقشار کم درآمد تلاش بیشتری کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حادثه شب گذشته در شاهچراغ گفت : افرادی که در خیابان ها اقدامات آشوبکرانه انجام می دهند کسانی هستند که  برای جان و مال مردم ارزش قائل نیستند، ملت ایران با عدم‌ حمایت از آشوبگران خط و مسیر خود را نشان دادند ،تا زمانی که حمایت امام زمان (ع)پشت و پناه این نظام است این آشوب های خیابانی کاری از پیش نخواهد برد.
 

محمدرضا میرزایی مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت : از حدود جمعیت سه میلیون و ۵۰۰هزار نفری استان حدود ۵۰ درصد زیر پوشش  بیمه سلامت هستند .
محمدرضا میرزایی ادامه داد : از یک میلیون و ۷۰۰هزار بیمه شده سلامت مازندران حدود ۹۰۰هزار نفر صندوق روستایی و بیش از ۴۰۰هزار بیمه رایگان هستند . 
وی ادامه داد : خدمات بیمه سلامت از طریق ۲هزار و ۶۰۰موسسه طرف قرارداد ارائه می شود . 
مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت : دولت از زمان اجرای طرح بیمه رایگان که از دی ماه پارسال آغاز شده است ۲۱۱هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان پرداخت کرده است .

حسین زنجیران معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران نیز در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در مازندران که در ساری برگزار شد، افزود: تنها ۲ شهر به جمع این طرح اضافه نشدند که امسال این شهرها نیز نسبت به اجرای طرح اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، نسخه‌های پزشکی به‌درستی نوشته می‌شود و خطای پزشکی کاهش یابد؛ کشورهایی که این طرح را اجرا کرده‌اند، توانسته‌اند، وضعیت سلامت را ساماندهی کنند.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک را باید پیش‌نیازی برای تشکیل و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت بدانیم که تقریبا از سال ۱۳۹۸ کلید خورد. پیش از این‌که اجرای این طرح برعهده سازمان‌های بیمه‌گر پایه گذاشته شود، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقریبا اقدام مفیدی در راستای آن نکرده بود و پس از آن‌که بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۹، اجرای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک برعهده سازمان‌های بیمه‌گر پایه گذاشته شد، روند پیشرفت این طرح آغاز شد.

رنجبران با اشاره به هماهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات دولت سیزدهم گفت: این خدمات دولت باعث شده تا ثمرات آن را مردم بچشند.

وی با اشاره به برنامه های حمایتی دولت سیزدهم از بیماران خاص افزود: مردم نگران بیماری صعب العلاج نباشند چرا که دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی پنج هزار میلیارد تومان برای این منظور اختصاص داده است و ۲ هزار میلیارد تومان در قالب وام داده می شود.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران یادآور شد: در بحث دارویاری ۴۲ هزار موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت داریم و سعی کردیم پرداختی ها به این موسسات را بروز کنیم و هیچ سند باقی مانده نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *