دسته‌ها
آرشیو

افتتاح ۷۲ واحد از گلخانه‌های لیموترش قائمشهر باحضور استاندار مازندران

مراسم افتتاح ۷۲ واحد از گلخانه‌های لیموترش قائمشهر با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور در روستای خرماکلا برگزار شد.

عکاس(احسان فضلی اصانلو)منبع:خبرگزاری ایرنا

آیین افتتاحیه ۷۲ واحد از گلخانه های لیمو ترش شهرستان قائمشهر در روستای خرماکلا با حضور امیرحسین مدنی ، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ،حسینی پور ،استاندار مازندران، مرادیان نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، شیخ حسینی ، مدیرعامل بانک توسعه تعاون و رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در آیین افتتاحیه ۷۲ واحد از گلخانه های لیمو ترش شهرستان قائمشهر در روستای خرماکلا با عنوان اینکه روستاهای مازندران ظرفیت بسیار عظیمی دارد بطوریکه قبل از انقلاب کمترین امکانات را در روستا ها داشتیم و بعد از انقلاب خدمات زیادی به روستاها آمده است که همین برخورداری و پیشرفت موجب عصبانیت دشمن شده است، خاطرنشان کرد: در حال گذار از پیچ آخر توسعه کشور که حوزه اقتصاد است می باشیم که بدلیل برخی کم کاری های مدیریتی و به بهانه تحریم نتوانستیم در حوزه اقتصاد همانند سایر بخش ها پیشرفت کنیم. حسب فرمایشات رهبری باید بتوانیم تحریم ها را بی اثر کنیم که صادرات محصولات کشاورزی همانند لیموترش روستای خرماکلا که در عرض ۴ سال توانستند نسبت به صادرات لیمو ترش اقدام کنند در واقع بی اثر کردن تحریم هاست .

وی ادامه داد: مازندران در عرصه های بین المللی با همت جوانان این استان ثابت کرده است با دست خالی کارهای بزرگی می تواند انجام بدهد و هر جوانی که در مسیر توسعه کشور گام بردارد در مسیر منویات رهبری معظم انقلاب گام برداشته است و‌ به سرعت باید وارد حوزه عملیاتی در توسعه کشاورزی و اقتصاد استان شویم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مجتمع لیمو ترش خرماکلا الگوی و مصداق بارز جمله ما می توانیم است که فرزند برومند یکی از شهدا توانست کاری انجام بدهد که در سطح بین المللی بعنوان یکی از روستاهای مطرح تولیدات کشاورزی معرفی شود، افزود: جوانان دهه هشتاد آنهایی هستند که برای مردم شان ثروت تولید می کنند و در کل کشور مسیر حرکت توسعه روستاییان توسط جوانان روستایی به حرکت در آمده است.

حسینی پور یادآور شد : به برکت تلاش و همت جوانان جمهوری اسلامی ۵۰ درصد از وابستگی بودجه کشور به نفت کاهش پیدا کرده است که حاصل هدایت خردمندانه مقام معظم رهبری طی ده سال اخیر و تاکید برنام گذاری شعار سال در بخش تولید می باشد .

وی اظهار کرد : ریاست جمهور در یک سال اخیر توانست با ایجاد نماهنگی در حوزه ما می توانیم ‌و دعوت از جوانان و‌ نخبگان کشور در غالب میز توسعه و تعالی کشور موجبات عصبانیت دشمنان را فراهم نماید و علیرغم تحریم های بین المللی این دولت توانست راه تعامل بین المللی را در حوزه های مختلف بگشاید و در یک سال اخیر راه عضویت در شانگهای را هموار کرد که اتفاق مهمی است.

این مسئول تصریح کرد: جوانان این روستا تولید را استارت زدند و افتخار آفریدند ، با حمایت بی منت مدیران استان اکنون شاهد صادرات محصولات این روستا می باشیم و از مدیرانی که بی منت از جوانان این روستا در امر تولید حمایت کردند قدردانی میکنم.

سید محمود حسینی پور گفت : مسیر توسعه و تعالی استان مازندران با حضور و افتخارآفرینی جوانان این استان به حرکت درآمده است و استان مازندران در مسیر تحول اقتصادی در حال حرکت هوشمندانه است که باعث افتخار استان مازندران است و نقش اساسی در امنیت غذایی کشور دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *