دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم نکوداشت ثبت ملی اسب کاسپین در آمل

مراسم نکوداشت ثبت ملی اسب کاسپین با حضور مصطفی دهدشتی، سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری ج.ا.ایران، دکتر ایزدی،سید بشیر جعفری کناری، رئیس هیات سوارکاری استان مازندران، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران بهمراه دکتر حاجی پور، نماینده مردم شریف آمل در مجلس شورای اسلامی،حمید رضا سیدآبادی، مسئول بخش بیوتکنولوژی هویت بخشی و ثبت اسب در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، محمدجواد دهقان، مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین و نایب رئیس انجمن بین المللی اسب کاسپین،خانم بابایی نائب رئیس هیئت سوارکاری استان مازندران و سجادی دبیر هیئت سوارکاری استان مازندران در شهرستان آمل و مزرعه گردشگری با اسب پریدار برگزار گردید.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

رئیس هیئت سوارکاری استان مازندران با بیان اینکه حرکت مطلوبی در راستای استفاده از ظرفیت اسب کاسپین در باشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت:باید از ظرفیت اسب کاسپین به بهترین نحو در ابعاد مختلف توسعه ای رشته سوارکاری استفاده شود.

به گزارش هراز نیوز، سید بشیر جعفری در آیین نکوداشت ثبت ملی اسب کاسپین در آمل از تلاش اعضای انجمن حفاظت از اسب کاسپین ایران و وزارت میراث‌ فرهنگی و گردشگری برای ثبت ملی این اسب تقدیر کرد.

وی با اشاره به آموزش سوارکاری در رده های سنی پایه از جمله کودکان در باشگاه های مختلف کشور گفت:اتفاق بسیار خوبی درنقاط مختلف استان در حال شکل گیری است و آنهم فعالیت در حوزه اسبهای  پونی‌ است که البته با برنامه ریزی فدراسیون در حال توسعه است .

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در دنیای امروز مبحث اسب به عنوان یک صنعت به طوری جدی پیگیری میشود و باید از تمام ظرفیت‌های که این رشته در بخش های کارآفرینی ، اقتصادی ،سلامت محوری، قهرمانی و حرفه ای دارد، به بهترین شکل بهره برداری کرد.

وی ادامه داد: با ایجاد جذابیت برعموم مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های مختلف صنعت اسب علاوه برکار آفرینی و اشتغال زایی در حوزه توسعه همگانی ورزش نیز میتوان گامهای مثبتی برداشت.

جعفری با موکد دانستن توصیه دین مبین اسلام مبنی بر ترویج این رشته توصیه شده اسلامی که با بهره گیری از این اسب های زیبا که خواستگاه آن زیست بوم مازندران است می توانیم در آموزش نو گلان خودمان در ترویج این رشته موفق باشیم

جعفری در بخش دیگری از سخنانش برنامه های توسعه همگانی این رشته را مورد توجه قرار داد وگفت: از این نژاد ایرانی و بومی این منطقه در خواستگاهش طی یک برنامه ریزی کاملا علمی مورد بهره برداری قرارخواهیم داد و در همین راستا دو رشته استقامت و هنر های رزمی سواره را در استان راه اندازی کرده و پیشبرد توامان این رشته ها را در کنار پرش و درساژ خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *