دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

مراسم رونمایی از یادمان شهیدگمنام در صداوسیمای مازندران

یادمان و استودیوتلویزیونی شهید خوشنام هشت سال دوران دفاع مقدس صدای و سیمای مازندران رونمایی شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

آیین افتتاح بارگاه و استودیوتلویزیونی شهید خوشنام هشت سال دوران دفاع مقدس صدای و سیمای مازندران با حضور دکتر محمد باقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و هادی ابراهیمی مدیرکل این مرکز برگزار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه این آیین گفت: استان مازندران بیشتر تعداد شهید را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است و نام مازندران و مردم قهرمان اش همواره بر تارک تاریخ دفاع قهرمانه از این کشور می‌درخشد.

دکتر محمد باقر ذوالقدر با تشکر از اقدام صداوسیمای مازندران در زنده نگهداشت یاد، نام، خاطره و سیره شهدای دوران دفاع مقدس بویژه شهید خوشنام، افزود: امیدواریم دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم برای پاسداشت خون شهدای این وطن از صداوسیمای استان الگو برداری کنند.

او گفت: همه ایرانی‌ها وام دار خون شهدای این وطن هستیم و تلاش و زحمت و فدارکاری این قهرمانان بود که امروز ایران اسلامی دارای اقتدار است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تجربه مقاومت های ملت ایران و دفاع مقدس ابعاد گسترده تری گرفت، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی روح مقاومت اسلامی و مقاومت دینی بوسیله انقلاب اسلامی ایران در نهضت فلسطین دمیده شد و ابعاد گسترده ای پیدا کرده است که نمونه بارز آن عملیات طوفان الاقصی است .

دکتر ذوالقدر همچنین به عملیات طوفان الاقصی و مقاومت ۵۰ روز مردم غزه اشاره کرد و گفت: عملیات طوفان الاقصی هیمنه رژیم اشغالگر قدس و افسانه شکست ناپذیری او را درهم شکست.

او افزود: عملیات طوفان الاقصی یک عملیات ساده دفعی و مقطعی نبوده است بلکه تداوم مبارزات ملت فلسطین برای آزادی سرزمین خودشان و مواجهه با رژیم اشغالگر بوده است.

ایشان ادامه داد: در مقاومت ۵۰ روزه مردم غزه بیش از ۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند که از میان بیش از ۸ هزار نفر از شهدا کودک و ۴ هزار نفر از شهدای زنان بودند.

دکتر ذوالقدر گفت: عملیات طوفان الاقصی ضربه جبران ناپذیری به بدنه نظامی اسرائیل که گفته می‌شد پنجمین ارتش دنیا را در اختیاردارد وارد کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رمز پیروزی مردم فلسطین را فداکاری، روحیه جهادی و آمادگی شهادت برای رهایی سرزمین خودشان از چنگال رژیم غاصب صهیونیسم دانست و افزود: رمرز موفقیت رزمندگان حماس و مقاومت نترسیدن از مرگ است.

او تاکید کرد: رژیم اشغالگر قدس با جنگ نتوانست اسیران خود را آزاد کند بلکه با تن دادن به آتش بس موفق به آزادی تعدای از اسرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *