دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

مراسم رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ملی ۱۰۴۰۰شهید مازندران

آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ملی ۱۰۴۰۰ شهید سرافراز استان مازندران باحضور آیت الله محمدی لائینی، استاندار ، سردار مسلمی ، سردار ملکی و معاون سیاسی استاندار برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

آیت الله محمدی لائینی امروز در آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ملی ۱۰۴۰۰شهید سرافراز استان مازندران که در سالن جلسات استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: یک بعد تجلیل از شهید، بعد دیگر که مهمتر است تاثیرگذاری بر روی جامعه است، امروز ما با شیطنت‌های دشمنان در ابعاد گوناگون مواجه هستیم.

وی افزود: به‌مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) و تشکیل اولین و مهمترین خانواده سالم، پاک و مطهر، خیرات و برکات زیادی وارد جامعه بشری شده است، خانواده یک اصل است و دشمنان ما امروز روی فروپاشی خانواده در حال برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری هستند و جایگاه زن، مادر و خانواده را از حالت ارزشی تغییر داده و فرهنگ مادی خود را رسوخ و نفوذ میدهند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه شهدای ما برآمده از یک خانواده پاک و حلال هستند، عنوان کرد: اگر نبودند چنین شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران عزیزی به‌وجود نمی‌آمدند، پس برگزاری کنگره باید بیشتر در این راستا و به منظور احیای خانواده باشد، خانواده، خانه ناموس‌پرستی، عفاف و حجاب، محبت، عشق و احسان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه بزرگداشت شهدا به تقویت جایگاه خانواده است، تاکید کرد: همچنین خانه دوم شهدای ما خانه‌های عبادت، ایمان و امید یا همان مساجد بود، این خانه‌ها باید احیا شده و محله‌های مسجدمحوری که شکل گرفته تقویت شود، اگر امروز ما خانه‌های خانواده و عبادت، ایمان و امید را زنده و تقویت کردیم یعنی به آرمان شهدا رسیدیم صدها کنگره برگزار کنیم اما در این زمینه‌ها تاثیری نداشته باشیم ناقص است.

امام جمعه ساری ادامه دارد: در حوزه شهید و شهادت راه رفته و کار انجام شده زیاد داریم اما باید مابقی کارها را به سرعت انجام دهیم، پروژه‌های نیمه تمام، یادمان‌های شهدا را با جذب حمایت‌های ملی در جهت نشر آثار و کتب شهیدان به پایان برسانیم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در تمام اغتشاشات یک شعار معیشتی و اقتصادی داده نشده همه حملات خود را متوجه جایگاه و کانون ولایت کردند، از اینجا خواسته و بهانه دشمن مشخص می‌شود از این رو همه باید در راستای تبعیت و حمایت از ولایت سنگ تمام بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *