دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

مراسم آغاز نخستین دوره تحصیلی رشته محیط بانی شمال کشور در ساری

مراسم آغاز نخستین دوره تحصیلی رشته محیط بانی شمال کشور باحضور معاون آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست ،مدیر کل محیط زیست مازندران و مدیر کل آموزش و پرورش استان در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری برگزار شد.

عکاس(حسین خادمی) منبع: خزرنما

طبق انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و محیط زیست مازندران در سال تحصیلی جدید، ۱۵ دانش آموز در رشته محیط بانی در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری تحصیل خود را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، پس از استان‌های فارس و خوزستان که سال تحصیلی پارسال رشته محیط بانی را به رشته های تحصیلی هنرستان ها وارد کردند در مراسمی با حضور معاون آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست، محصلان رشته محیط بانی مازندران به سر کلاس های خود رفتند.
در حال حاضر ۳۵۹ هنرستان در استان مازندران فعالیت دارد و بنا به گزارش اداره کل آموزش و پرورش این استان میانگین کشوری ثبت نام دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش ۴۲ درصد است که این رقم در مازندران با پنج درصد بیشتر ۴۷ درصد است.

مدیر کل محیط زیست مازندران در این مراسم گفت: جذب و تحصیل این دانش آموزان‌ در رشته محیط بانی براساس تفاهم نامه میان این اداره کل های آموزش و پرورش و محیط زیست انجام شده است.

عطاالله کاویان افزود: دوره تحصیل دانش آموزان این رشته هنرستانی سه ساله است تا آموزش های تخصصی را از پایه فرا گیرند و ‌بعد وارد بازار کار شوند.

شهادت ۱۵۱ محیط‌بان طی ۴۰ سال
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست نیز در این مراسم گفت که موضوعات محیط زیست برای بقای جوامع انسانی است.
جمشید محبت خانی با بیان این که، نباید برای رفاه بیشتر با تخریب محیط زیست بقای جهان را از بین ببریم، ادامه داد: اگر حواسمان به محیط زیست نباشد جوامع انسانی، حیوانی وگیاهی می رود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه محیط بانی شغل ناشناخته در جامعه است، گفت: در چهار دهه اخیر ۱۵۱ محیط بان در کشور به شهادت رسیدند و ۳۰۰محیط بان زخمی و ساچمه در بدن دارند.

به گزارش ایرنا، اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی در استانی مانند مازندران به دلیل نقشی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی و گردشگری دارد به مراتب بیشتر از سایر نقاط مورد توجه قرار می‌گیرد. شکننده بودن محیط زیست و عرصه‌های طبیعی این استان و میزان فشاری که بر آن‌ها طی ۲ دهه اخیر وارد شد سبب شده که حساسیت روی حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران طی سال‌های اخیر افزایش یابد. بر همین اساس همواره در خبرهای محیط زیستی و منابع طبیعی نام مازندران به شکلی برجسته مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *