دسته‌ها
آرشیو گردشگری گیلان

مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا در استان گیلان

مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا در استان گیلان که در سال ۱۲۸۷ هجری خورشیدی از طرف مردم فرهنگ دوست این خطه بنیان گذاشته و هم اکنون به موزه تخصصی تاریخ، فرهنگ و آموزش تبدیل شده، در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۱۵۲۲۰ به ثبت رسیده است.

عکاس ( مهدی حسین نژادی)منبع: خبرگزاری میزان

تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال‌های ابتدایی ۱۳۰۰ هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت‌های برجسته علمی، پزشکی، نظامی، فرهنگی و ادبی کشور از جمله سوابق درخشان آموزشی این مدرسه تاریخی است.

مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا با دارا بودن حیاط بزرگ، بام‌های سفالی، در و پنجره‌های چوبی و شومینه‌های چدنی، ترکیبی از معماری اصیل و بومی منطقه را در خود دارد.

موزه تخصصی تاریخ، فرهنگ و آموزش حکیم نظامی که مالکیتش را اداره کل آموزش و پرورش و بهره‌برداری از آن را اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بر عهده دارد، به عنوان شناسنامه فرهنگی آستارا و نشان دهنده قدمت علم و دانش در این منطقه، از جمله مکان‌های دیدنی آستارا است که محل نمایش کتاب‌ها، عکس‌ها و ابزار‌های آموزشی قدیمی شده است.

مدرسه حکیم نظامی آستارا از جمله اولین مدارس ایران و استان گیلان است که با تاریخ آموزش و پرورش کشورمان عجین و سبک جدید آموزش و گذر از مکتبخانه در آن رعایت و وجود این مدرسه باعث ریشه کنی بی سوادی در منطقه شده است.

2 دیدگاه دربارهٔ «مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا در استان گیلان»

باسلام خدمت خوانندگان گرامی به اطلاع می رساند شهرستان آستارا جزو استان آذربایجان شرقی بوده ودر سال ۱۳۴۲ به استان گیلان الحاق شده لطفا اسناد تاریخی را دستکاری نکنید چطور در کار نامه آقای محمد ضیا متولد ۱۳۲۷ نوشته شده استان گیلان همچنان شماره شناسنامه نامبرده محل صدور باید حوزه دو اردبیل باشد که باز هم دستکاری شده .ارزش اسناد تاریخی به درستی و صداقت نوشته های آن است لطفا تجدید نظر فرمایید

آقای عزیز آستارا ابتدا جزو گیلان بوده که حدودا ده سال به آذربایجان شرقی الحاق شد و دوباره به گیلان بازگشت ، لطفا تاریخ رو درست مطالعه کن و تهمت نزن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *