دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌های مازندران با آیت الله محمدی لائینی

جمعی از اساتید دانشگاه‌های مازندران با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جمع اساتید دانشگاه‌های استان، ضمن تبریک ماه رجب و سالروز دو میلاد امام محمدتقی و حضرت علی (ع) و بعثت پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: واقعا هدف اصلی گرم شدن فضای انتخاباتی است، آنی که اهم است این است و به مهم در طولش توجه می‌کنیم.

وی با تاکید بر جدی گرفتن حضور حداکثری در انتخابات، افزود: همه ما می‌دانیم که دوام و بقا نظام مقدس انقلاب اسلامی ما به برکت حضور مردم است که در انتخابات خودش را بیشتر از هر چیز دیگری نشان می‌دهد.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: انتخابات امروز در فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دنیای امروز مسئله بسیار مهمی است، همانطور که به اسلامی بودن باید اهمیت بدهیم به جمهوری نیز باید اهمیت بدهیم.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه انتخابات هم حق است و هم تکلیف، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه کشور بر این بحث که انتخابات یک تکلیف دینی و شهدایی است تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: برای گرم شدن فضای انتخابات محیط دانشگاه و نهادهای ما باید رنگ و بوی انتخاباتی بگیرد که ما یک نهضت بزرگی پیش رو داریم و بناست حماسه بزرگی اتفاق بی‌افتد که می‌تواند امنیت ما را صددرصد تامین کند و بازدارنده باشد و اگر ضعیف و کمرنگ باشد می‌تواند امنیت را تضعیف کند.

این مسئول یادآور شد: در فضای دانشگاه باید جریان انتخابات را پررنگ کنیم و حرکات مردمی باید داشته باشیم، هیچ کسی از اینکه در رابطه با انتخابات فعالیت کند معذور نیست، انتخابات برای کاندیداهای خاص که نیست برای همه است.

وی گفت: نوجوانان و جوانانی که در مدارس و دانشگاه‌ها هستند در این فضاها باید با انتخابات آشنا شده و در یک حرکت ملی سهام‌دار شوند‌، میدان‌دار باشند، تماشاچی و خارج از گود نباشند، همه جا باید حرف انتخابات باشد، اقدامات دلی و انگیزه‌ای است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به تجلیل از ائمه جماعات پیشکسوت، ادامه داد: دانشگاه‌های ما خیلی باید کار کنند، همین پرتاب ۲۴ موشک به لانه‌های صهیونیست‌ها و موساد در اقلیم کردستان عراق و سوریه و از این طرف هم به لانه‌های داعشی‌ها و تروریست‌ها کم کاری است؟ چگونه باید دانشگاه به قدرت ملی خودش معتقد، ملتزم و مفتخر باشد؟ تجلیل از قدم‌های بزرگی که در مملکت برداشته شده سازنده است، ما به علم، تربیت، دین، وجدان و اخلاق و فرهنگ نیاز داریم در دانشگاه به همه چیز نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: در انتخابات مهم البته این است که به چه کسی رای دهیم، خانه ملت در راس امور است، خبرگان که هنوز مهم‌تر، مقام معظم رهبری بر نظارت بر رهبر و تعیین رهبر تاکید کردند و گفتند که خیلی مسئله مهمی است.

این مسئول اعلام کرد: کافی بود رهبر جامعه این تفکر که آینده، آینده گفتمان است نه صنعت موشک را می پذیرفتند، آنوقت تمام کشور ما می‌شد همان روستاهایی که صدام با خاک یکسان کرد و سوریه ای که ۷۸ درصدش را داعشی‌ها گرفتند.

وی در پایان از دانشگاهیان باعنوان گروهی تحول آفرین و مرجع یاد کرد و گفت: خودتان و دیگران را هدایت و راهنمایی کنید.

گفتنی است که در این نشست روسای دانشگاه های استان نیز بر حضور حداکثری، ایجاد شور انتخاباتی توسط نخبگان علمی در جامعه،انتخاب فرد اصلح و دلسوز نظام ، برگزاری انتخابات سالم،ایجاد شبکه سازی انتخاباتی با حضور دانشگاهیان و اهمیت نقش مردم در تصمیم ‌گیری سیاسی تاکید داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *