دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

دیدار با خانواده شهیدان صمدایی و میرزاخانی در ساری

آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیرکل بنیاد شهید استان و هیات همراه با بانوی مبارز تراز انقلاب اسلامی حاجیه خانم سیده خدیجه مستعدی مادر بزرگوار شهید والامقام فرید صمدایی گله‌کلایی و همچنین استاندار مازندران با خانواده شهید رحمت الله میرزاخانی سنگریزه در ساری دیدار کردند.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

حاجیه خانم سیده خدیجه مستعدی عربانی مادر شهید فرید صمدایی از مبارزان انقلاب و از همراهان آیت‌الله مهدوی کنی در جریان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که در آن دوران دستگیر و توسط ساواک مورد شکنجه قرار گرفت و جانباز شد.
وی همچنین همکاری دیرینه با انقلابیون و تحمل زندان و شکنجه‌های ساواک را در کارنامه دارد که دو فرزند این بانوی نامدار در زیر شکنجه‌های ساواک و یک فرزند او نیز در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

شهید رحمت الله میرزاخانی عضو رسمی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود و در ناحیه انتظامی مازندران به اسلام خدمت می کرد که در مورخه ۱۳۶۰/۸/۲۲ هجری شمسی در منطقه جنگل آمل شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید میرزاخانی پس از تشییع در گلزار شهدای روستای بالا سنگریزه به خاک سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *