دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

جشن روز ملی مازندران در کانون فرهنگی تربیتی معرفت ساری

جشن روز ملی مازندران با حضور مسئولین آموزش و پرورش ناحیه ۱ساری در کانون فرهنگی تربیتی معرفت با همکاری هنرستان دخترانه شهید تصفیه برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

به مناسبت ۱۴ آبان روز ملی مازندران مراسم گرامیداشت با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۱ساری و معاونت پرورشی ناحیه ۱ برگزار شد.
دراین مراسم که با میزبانی کانون معرفت ناحیه ۱و مشارکت هنرستان شهید تصفیه برگزار شد آثار ملی مازندران و انواع غذاهای محلی و البسه مازندران در بخش نمایشگاهی به معرض دید گذاشته شد.
همچنین در این مراسم ابتدا ریاست محترم آموزش و پرورش ناحیه ۱ساری درباره ریشه نام گزاری این روز و تاریخ حکومت علویان در طبرستان و تاثیرات آن در مازندران صحبت نموده و بیان کردند:برابر اسناد تاریخی، تاسیس نخستین حکومت علویان در روستای تاریخی صالحان کجور نوشهر آغاز شد. چهاردهم آبان سال ۲۴۳ هجری شمسی روز بیعت مردم مازندران با حسین بن زید علوی است و در این روز نخستین حکومت علویان ایران در تبرستان (مازندران) شکل گرفت به همین دلیل ۱۴ آبان ماه سالروز تاسیس نخستین حکومت علویان به نام روز ملی مازندران نامگذاری شد.
همچنین ریاست محترم آموزش پرورش از سرکار خانم حیدرزاده مدیر هنرستان شهید تصفیه و خانم هادیان مدیر کانون معرفت تقدیر و تشکر نموده و تاکید بر تداوم این برنامه ها و احیای فرهنگ مازندران برای دانش آموزان در مدارس داشتند
در ادامه برنامه های متنوع به زبان محلی مازندرانی مانند دکلمه ، اشعار محلی ، موسیقی با هنرمندی دانش آموزان و طنز مازندرانی با هنرمندی هنرمندان توانمند مازندرانی به اجرا درآمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *