دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

بازدید وزیر کشور از نیروگاه زباله سوز شهرداری ساری

احمد وحیدی، وزیر کشور و سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران،علی بابایی کارنامی و منصورعلی زارعی نمایندگان مردم ساری و میاندورود، قبادی و نوبخت شهردار و فرماندار ساری با همراهی شعبانی رئیس و عاشقان عضو شورای شهر ساری از نیروگاه زباله سوز مرکز استان بازدید کردند.

عکاس( محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

 احمد وحیدی وزیر کشور در جریان بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری، میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ۸۵ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: کمبود اعتبار از عمده مشکلات فراروی این طرح است که تلاش می شود با تامین منابع مالی مورد نیاز این مشکل رفع شود.
به گزارش  ایرنا، وزیر کشور خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری در کمترین زمان ممکن تامین تا این طرح در زمان مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد.
وزیر کشور از پیمانکار این طرح نیز خواست برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری اهتمام بیشتری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی و نصب ۸۰ درصد تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری در مدت ۲ سال اخیر نمادی از عمل دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی است که به گفته مسوولان امر در آینده نزدیک این طرح در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نیروگاه زباله سوز ساری طرحی که پیشتر به عنوان نمونه ای از واحدهای راکد با پیشرفت فیزیکی پایین از آن نام برده می شد و تکمیل نشدن آن به پایِ ثابت اکثر گپ و گفت های مسوولان و مدیران مبدل و امیدی به اجرایی شدن آن وجود نداشت.
اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و باز شدن پایِ مسوولان ارشد کشور برای پیگیری روند اجرای طرح های راکد و نیمه تمام در نقاط مختلف کشور به اجرای این طرح امیدی دوباره بخشید و محل اجرای آن به کارگاه سازندگی و ساخت و ساز مبدل شد به طوری که در همین مدت ۲ سال اخیر با اقداماتی که انجام شد ۵۰ درصد به پیشرفت فیزیکی آن اضافه شد و نیروگاه مسیر بهره برداری شدن آن رو به انتها است.

عملیات ساخت نیروگاه ۴۵۰ تُنی زباله سوز ساری سال ۱۳۸۸ شروع شد تا بار گزاف حمل چندین دهه ای حمل زباله‌های مرکز استان مازندران به دیگر مناطق و همچنین مشکلات زیست محیطی آن برداشته شود.
زباله‌های شهر ساری سال هاست که به منطقه کوهستانی پشتکوه در مرز مازندران و سمنان منتقل می‌شود که علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهرداری ساری برای حمل زباله، مشکلات محیط زیستی متعددی را نیز برای ساکنان روستاهای اطراف این منطقه ایجاد کرده است.
در دولت قبل بهره برداری از این طرح به پایِ ثابت وعده مسوولان حتی در رده ملی تبدیل شد به طوریکه مردادماه سال ۱۳۹۹، ۲ طرح حوزه پسماند مازندران یعنی نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر میزبان معاون رئیس جمهور وقت بود. ۲۲ مردادماه محمد باقر نوبخت رییس وقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بدو سفرش به مازندران از نیروگاه زباله سوز در دست ساخت شهرستان ساری بازدید کرد و گفت: اعتبار پروژه نیروگاه زباله‌سوز شهرستان ساری مرکز استان مازندران تامین شد و امیدواریم تا با تامین اعتبارات مورد نیاز، این پروژه زیست محیطی هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

اما این صحبت ها در این بازدید در حد حرف باقی ماند و کار اجرایی خاصی روی نداد.

با این حال در هفدهمین سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در قالب سفر استانی به مازندران، آیت الله رئیسی در بازدید از نیروگاه‌ زباله‌سوز ساری دستور راه‌اندازی این طرح زیست محیطی را در کمترین زمان ممکن ارایه و همچنین معاون اول خود را مامور کرد تا قبل از پایان سال موضوعات مربوط به زباله‌سوزها را سروسامان دهد.
این طرح که تا قبل از سفر استانی رئیس جمهور در بیستم اسفند ۱۴۰۰، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین ۵۱ درصد تجهیزات آن هم خریداری شده بود، اما اکنون براساس آمار فرماندار ساری پیشرفت فیزیکی طرح نیروگاه زباله سوز ساری بعد از گذشت ماهها از پایان این سفر، بنا به اعلام مسولان ارشد عمرانی مازندران اکنون در بخش ساخت پیشرفت فیزیکی و بخش تجهیزات رشد چشمگیری دارد و پیش بینی می شود این طرح مهم زیست محیطی استان تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری شود.

یک پاسخ به «بازدید وزیر کشور از نیروگاه زباله سوز شهرداری ساری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *