دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

بازدید وزیر کشور از گروه تولیدی ساوانا در شهرستان گلوگاه

احمد وحیدی، وزیر کشور با همراهی سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران و مدیران استانی و شهرستانی، از گروه تولیدی ساوانا در شهرستان گلوگاه بازدید کرد .

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

وزیر کشور در حاشیه این بازدید به صورت وبیناری؛ دستور آغاز عملیات اجرایی احداث واحد یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه‌ای پرورش مرغ گوشتی در بهشهر را صادر کرد. ‎

احمد وحیدی، وزیر کشور در ادامه سفر یکروزه خود به مازندران پس از بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری و گروه زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان گلوگاه در شرق مازندران، در جلسه وبیناری، دستور آغاز عملیات اجرایی احداث واحد پرورش مرغ گوشتی در بهشهر را صادر کرد.

این واحد تولیدی در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار و با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر، ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره را دارد.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۷۵۰۰ میلیارد ریال در طی مدت یکسال احداث خواهد شد که با افتتاح آن ظرفیت تولید مرغ در مازندران افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

استان مازندران با داشتن حدود ۲۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سالیانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

گروه تولیدی ساوانا اکنون با تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ سالم و با کیفیت یکی از برترین برندهای مواد غذایی کشور است، ارکان زنجیره شامل مجتمع دامپزشکی (کلینیک، آزمایشگاه، داروخانه)، واحدهای مرغ مادر گوشتی، کارخانه دان، کارخانه کشتار مرغ، شامل خط کشتار، قطعه بندی، بسته بندی، فرآوری، تونل انجماد، سردخانه، تصفیه خانه، تولید پودر گوشت و فروشگاه های زنجیره ای است.

ظرفیت کارخانه کشتار مرغ این واحد به استناد پروانه بهره برداری، ۱۲۰ هزار قطعه در روز است.

حضور در جلسه شورای اداری مازندران و مراسم افتتاح سایت اداری شهرستان سیمرغ برخی از برنامه های سفر وزیر کشور به مازندران بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *