دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

یادواره شهدای رسانه کشور و یادبود شهدای خبرنگار غزه در بابل

چهارمین یادواره 330شهید رسانه کشور و گرامیداشت ۷۱ شهید رسانه غزه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد .در این یادواره معاون مطبوعاتی و امور اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانده سپاه کربلا مازندران، خانواده معظم شهدا، جمعی از مسوولان و اهالی رسانه حضور داشتند.

عکاسان (غلامرضا شمس ناتری) فارس و (یاسر معافی) بلاغ مازندران

سردار سیاوش مسلمی در چهارمین یادواره شهدای رسانه کشور و گرامیداشت ۷۱ شهید خبرنگار غزه که در دانشگاه آزاد اسلامی بابل درحال برگزاری است، اظهار کرد: نباید راه و مسیر شهدا را گم کنیم، شهدایی که امروز هر چه از عزت و امنیت، آرامش و سلامت در جامعه به برکت وجود آنهاست.

وی افزود: امروز این مراسم به نام و یاد شهدای رسانه درحال برگزاری است، شهدایی که رسالت زینبی داشتند و روایت‌کننده معارف دفاع مقدس و آنچه که در سرزمین‌های مقاومت می‌گذشت را عهده‌دار بودند.

فرمانده سپاه کربلا بیان کرد: در زمانی که همه  تلاش‌ها به دنبال سکوت خبری در زمینه دفاع از حرم و روایت درست صحنه‌های ایثار و شهادت بودند، ولی این شهدا با ایثار جان خود در میدان و در صحنه دفاع توانستند آنچه که تحت عنوان روایت‌های واقعی دفاع مقدس و دفاع از حرم و صحنه‌های واقعی دفاع از انقلاب و ارزش‌های جنگ را به تمام مردم برسانند.

مسلمی با بیان اینکه این شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، گفت: در واقع رسالتی را که شهدای خبرنگار برای اسلام و انقلاب عزیز داشتند، رسالتی ویژه و تخصصی بوده است.

وی ادامه داد: امروز دور هم جمع شدیم تا با بهره‌گیری از روح بلند و ملکوتی شهدای عزیز تجدید پیمان دوباره‌ای با شهدا کنیم؛ شهدای عزیزی که ما همیشه در راه شما و آرمان‌هایی که شما ترسیم کردید هستیم و خواهیم ماند.

فرمانده سپاه کربلا با تقدیر از اصحاب رسانه که در تمام رویدادها و حوادث در جنگ نرم  دشمنان که روز و شب به راه انداختند ایستادگی می‌کنند و در کنار ما هستند، گفت: رسانه‌ها همیشه پای این انقلاب بودند که این همه تلاش جای تقدیر داریم.

مسلمی با اشاره به اینکه مازندران، استان یادواره‌ها است، یادآور شد: بیش از ۴ هزار یادواره در طول سال گذشته برگزار کردیم که ۲هزار یادواره در مدارس استان و ۲هزار یادواره در سطح استان برگزار شد که برگزاری این مراسم‌ها معنا و پیامی دارد که مردم استان همیشه و همچنانی که در دفاع مقدس ثابت کردند با انقلاب هستند با برگزاری این یادواره‌ها اعلام می‌کنند ما همیشه با شهدا هستیم و خواهیم ماند.

اخلاص و عمل موجب دیده شدن سردار دل‌ها شد

فرشاد مهدی‌پور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: همه تلاش در رسانه‌ها و اصل بر دیده‌ شدن است اما حاج قاسم تلاش کرد دیده نشود اما به بالاترین سطح از دیده شدن رسید که باید گفت در این کار رمز و رازی است.

وی اظهار کرد: سردار دل‌ها اسطوره دست نیافتنی و کاملا دیده شده در میان مردم شوند و برای همه مردم ایران مایه قوت قلب باشد، واقعا ارزشمند است.

وی افزود: سردار حاج قاسم در تمام طول عمر بابرکت خود از گفت‌وگو و سخنرانی ابا داشت اما سوال این است فردی که بنای دیده نشدن داشت و تمام عمر خود تلاش کرد دیده نشود و به‌عنوان نظامی رزمنده چه در بالاترین سطح در میان افکار عمومی و رسانه‌ها به مشهورترین چهره تبدیل شود؟!

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:  اینکه یک فرد در تمام عمر تلاش کرد دیده نشود و کار ما رسانه‌ها که به دنیال دیده شدن و روایت‌گری هستیم دارای یک تناقض است.

مهدی‌پور ادامه داد: همه تلاش در رسانه‌ها و اصل بر دیده‌ شدن است اما حاج قاسم تلاش کرد دیده نشود اما به بالاترین سطح از دیده شدن رسید که باید گفت در این کار رمز و رازی است.

وی با بیان اینکه اخلاق در کار و عمل موجب اثرگذاری کار  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شد، اظهار کرد: اخلاص داشتن و کار کردن دو عنصر مهمی است که باعث دیده شدن می‌شود درحالی‌که بنای دیده شدن نداریم که برای ما در حوزه رسانه درس‌آموز است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه شهدای رسانه‌ای بنای کارشان بر اخلاص بود، افزود: شهید باغبانی در حین تولید محتوا و کار رسانه‌ای به شهادت رسیدند.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه برای ما در کار رسانه‌ای اصل بر دیده نشدن است، خاطرنشان کرد: وقتی اراده و حکمت الهی بر این است که از طریق دیده نشدن می‌توان دیده شد باید دستور کار همه رسانه‌ها باشد و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که چهارمین سالگرد شهادت‌‌شان در پیش است نمونه بارز این اتفاق است.

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر طراحی و الگوسازی رسانه‌ای این مهم حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: امروز ما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را باعنوان شهید قدس می‌شناسیم، شهدایی که به دنبال دیده نشدن، بودند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: همان‌گونه که امروز پیام شهدای فلسطین را می‌شنویم و این مسیر برای‌مان ارزشمند است و رسانه‌ها هم باید این مسیر را با قدرت ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *