دسته‌ها
آرشیو فرهنگی مازندران

یادواره ۱۴۰ شهید هنرمند استان مازندران در سالن سلمان هراتی ساری

یادواره ۱۴۰ شهید هنرمند استان مازندران با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، حسینی‌پور استاندار مازندران و سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

عکاس(غزاله شعبانی سرخنی) منبع: خزرنما

سیدمحمد حسینی در یادواره ۱۴۰ شهید هنرمند استان مازندران که با حضور استاندار مازندران، فرمانده سپاه کربلا در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد با اشاره به  ۲ هزار و ۱۰۰ شهید هنرمند در کشور گفت: شهدا مختص زمان خاصی نیستند و از مکتب آن‌ها می‌توان در راه دستیابی به سعادت دنیا و آخرت استفاده کرد.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور  با بیان اینکه  شهدا با نثارخون پاک خود کشور را بیمه کردند، افزود: به برکت ایثار رزمندگان اسلام و خون پاک شهدا، نظام اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است و اگر امروز کشورمان به پیشرفت‌های بزرگی دست یافت و در دنیا نیز حرفی برای گفتن دارد، این مهم به برکت خون شهدا حاصل شده که به ما درس استقامت و پایداری در برابر مشکلات دادند.

حسینی در ادامه  بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در تحقق این امر مهم است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ما موظفیم فرهنگ شهادت را حفظ و برای نسل‌های جدید تبیین کنیم تا در دنیا و آخرت شرمنده شهدا نباشیم.

حسینی با تصریح بر این‌که شهدا در تمام فضایل انسانی الگوی کاملی برای بشریت هستند، یادآور شد: شهدا با داشتن روحیه بالا، گوش به فرمان ولایت بودند و همواره به دیگران نیز سفارش می‌کردند که پشتیبان نظام باشند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بدون شک با الگوبرداری از شهدا هرگز گمراه نخواهیم شد، گفت:اخلاص در عمل، نیکی به پدر و مادر، صبر، استقامت، گوش به فرمان رهبری بودن و ارادت به خاندان عصمت و طهارت از جمله ویژگی‌های بارز شهداست و  شهدا با رزق حلال بزرگ شدند، هیچ تعلق خاطری به دنیا نداشتند، با وارستگی در برابر دشمن سینه سپر کردند و به فیض عظیم شهادت نایل آمدند. اگر در حرکت شهدا غیر اخلاص هدف دیگری بود، این همه در بین مردم عزیز نبودند.

حسینی تاکید کرد: شهدا به ما یاد دادند در راه حق انسان باید مثل کوه پابرجا باشد و همین مسأله موجب شده است که بتوان از هر کدام از شهدا فیلم یا مستندی بسازیم.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دسیسه‌های سازمان‌یافته دشمنان برای ضربه زدن به کشور، گفت: نظام اسلامی به برکت خون شهدا و با درایت رهبری و تبعیت محض مردم از فرامین، ولی فقیه، ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه خواهد داد.

حسینی به مقاومت مردم فلسطین در نبرد با رژیم غاصب صهیونیستی هم اشاره و اضافه کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نقطه عطفی در تاریخ و ۱۵ مهر یوم‌الله دیگری برای ملت مظلوم فلسطین شد. اکنون ملت‌ها متوجه شدند که مردم مظلوم فلسطین طی این مدت چه ظلم فراوانی را متحمل شدند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: رزمندگان فلسطینی در این عملیات موفق شدند رژیم صهیونیستی را از نظر اطلاعاتی، عملیاتی و حتی رسانه‌ای با شکست سنگینی مواجه کنند.

حسینی با تصریح بر اینکه ملت ایران این افتخار را دارد که همیشه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و اکنون نیز تمام مردم و آزادی‌خواهان جهان از پیروزی رزمندگان فلسطین در این عملیات حمایت می‌کنند، افزود:  تاریخ فلسطین به قبل و بعد از عملیات طوفان الاقصی تقسیم می‌شود، زیرا رژیم اشغالگر اسرائیل از لحاظ اطلاعاتی و نظامی و حتی رسانه‌ای شکست سنگینی از جبهه مقاومت خورد.

معاون رئیس جمهور با تصریح کرد:  شرایط منطقه به گونه‌ای است که اگر حاکمان کشور‌ها بخواهند از جنایات صهیونیست‌ها چشم پوشی کنند مردم آن کشور‌ها سکوت نخواهند کرد.

حسینی با بیان اینکه غزه یک زندان بزرگ است که از همه طرف در محاصره اسرائیل است خاطرنشان کرد: ایران نقشی در این جنگ ندارد و فلسطینی‌ها با توان خدا و نیرو‌های جان بر کف خود هیمنه رژیم صهیونیستی را شکستند.

معاون رئیس جمهور نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در تحقق رویای فتح قدس مهم دانست و افزود: اگر ملت فلسطین امروز قدرتمند شده است به دلیل تلاش‌های مجدانه سردار سلیمانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *