دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری “مسلمی” مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران

نشست خبری “سید مهدی مسلمی” مدیر عامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران مازندران به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید در ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران در نشست خبری به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید گفت: فقط ۴۴درصد اماکن عمومی شهر‌های استان مناسب‌سازی برای جامعه هدف نابینایان شده است.

سید مهدی مسلمی جورجاده با بیان اینکه قانون مناسب سازی شهری مناسب برای نابینایان به درستی اجرا نمی‌شود، افزود:این نامناسب سازی‌های شهری بار‌ها موجب آسیب دیدن برخی از نابینایان استان در معابر شده است.

او ادامه داد: برخی شهرداران هیچ توجهی به حوزه معلولان و نابینایان ندارند و مشکلات این قشر از جامعه را جزء مسئولیت شهرداری‌ها نمی‌دانند.

مسلمی جورجاده گفت: برای حمایت از این گروه از افراد جامعه، سازمان بهزیستی دفترچه حرفه‌ای برای نحوه مناسب‌سازی اماکن تدوین کرده و اختیار شهرداری‌ها قرار داده است.

مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران افزود: انتظار داریم دستگاه‌های حفار، نقاط حفاری شده و نصب داربست معابر را به بهزیستی شهرستان اطلاع داده تا نابینایان در جریان مسیر‌ها تردد قرار گیرند.

او همچنین گفت: اشتغال و نبود امکانات درون شهری مشکلات این روز‌های جامعه هدف نابینایان استان است.

مدیرعامل جامعه نابینایان و کم بینایان مازندران افزود: متاسفانه سهم ۳ درصدی اشتغال این جامعه در ادارات استان در نظر گرفته نمی‌شود در نتیجه بسیاری از این افراد یا توان تشکیل خانواده ندارند و یا پس از مدتی زندگی مشترک با فشار‌های زیاد معیشتی مجبور به جدایی می‌شوند که امید است مسئولان با نگاهی بهتر این چالش‌ها را به حداقل برسانند.

او به وجود دستگاه چاپگر بریل در دفتر انجمن اشاره کرد و افزود: کمبود کتاب بریل نداریم و هر عضوی می‌تواند مطالب جمع آوری شده خود را ارایه بدهد تا برایشان پرینت گرفته و صحافی کنیم.

مدیرعامل جامعه نابینایان و کم‌بینایان مازندران از راه‌اندازی استخر ویژه معلولان در مرکز فیاض‌بخش خبر داد و گفت: برگزاری پنجشنبه‌های جهادی بهزیستی و حضور در روستا‌ها موجب شناسایی معلولان و نابینایان شده است.

مسلمی افزود: این قشر با افتخار آفرینی در میادین ورزشی نشان داده اند که از پس روز‌های سخت و کار‌های سخت بر می‌آیند، زیرا ۱۱۵ ورزشکار نابینا و کم‌بینای مازندرانی قهرمان شنا، وزنه‌برداری، گلبال هستند و رتبه ۲ هزار کنکور امسال هم یک فرد نابینا بوده است.

۹ هزار و ۲۳۱ نفر نابینا در سطح استان زندگی می‌کنند که سهم بانوان ۳ هزار و ۲۶۰ نفر است.

بیشتر تعداد نابینایان در استان مازندران به ترتیب با هزار و ۶۶۲ نفر، هزار و ۳۰۷ نفر، ۹۴۶ و ۳۶ نفر در شهر‌های بابل، ساری، قائمشهر و نوشهر زندگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *