دسته‌ها
آرشیو گردشگری گیلان

کاکایی های سرسیاه میهمانان زمستانی بندر انزلی

فصل سرما که از راه می رسد استان گیلان به دلیل اقلیم کم نظیر خود به مقصد هزاران پرنده از کیلومتر ها دور تر تبدیل می شود.

عکاس( ابوذر حمیدی) منبع: خبرگزاری ایلنا

پرندگانی که هزاران کیلومتر را بال می زنند تا خود را به آبگیر ها، تالاب ها و رودخانه های این جغرافیا برسانند و با آسودگی خاطر زمستان را بگذرانند و دوباره راه مکانی دیگر را در پیش بگیرند.

تعداد زیادی از این پرندگان که در بین آن ها گونه های در حال انقراض هم وجود دارد در محدوده ی تالاب های گیلان مانند تالاب بین المللی انزلی، بوجاق و امیرکلایه زمستان گذرانی می کنند و برخی از آن ها هم حاشیه های رودخانه ها را برای زندگی برمی گزینند.

طی روزهای گذشته تعدادی از پرندگان زیبا به نام «کاکایی سرسیاه با نام علمی: Larus ridibundus » در نزدیکی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت رویت شده اند. رودخانه هایی که به دلیل حجم بالای آلودگی آخرین نفس های خود را می کشند.

اما کاکایی های سرسیاه همچنان وفادارانه زمستان خود را در کنار این رودخانه ها می گذرانند تا شاید مدیران امر به یمن حضور آن ها و مهمان نوازی به وعده های چندده ساله شان برای احیای این رودخانه ها جامه عمل بپوشانند. به جز این خطر شکار غیرقانونی هم مهمانان باوفای رشت را تهدید می کند.

این امیدواری وجود دارد که شهروندان رشتی به جبران آلودگی دو رودخانه شهرشان هم که شده میزبان خوبی برای کاکایی های سرسیاه باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *