دسته‌ها
خبری ساری مازندران

کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در ساری

با حضور علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران و فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی استان، کارزار رسانه ای “والد آگاه، فرزند ایمن” با شعار (آیا می دانید الان فرزندت کجاست؟) همراه با اجرای کارناوال خودرویی در شهرستان ساری و بصورت همزمان در برخی از شهرستان های استان برگزار شد.

عکاسان(خلیل دردانه و زبنب ذبیحی) منبع: خزرنما

بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران ضمن اشاره به اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی مازندران از کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با شعار(آیا دوست فرزندت را میشناسی؟) در اسفند 1401، در سطح استان، گفت: بهزیستی استان در نوروز 1402 نیز در مبادی ورودی و خروجی شهرها با برپایی کمپین های نوروزی اقدام به اطلاع رسانی و آگاهسازی اهداف طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در سطح وسیعی برای شهروندان و مسافران نموده است.
دکتر بریمانی از آغاز اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد همزمان با سراسر کشور در استان مازندران خبرداد و تصریح کرد: این کارزار از ۲ الی ۱۵ آبان ماه با موضوع  “آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟” جهت آگاهسازی و حساس سازی  والدین با همکاری کلیه ادارات و نهاد های ذیربط در حال اجرا می باشد.
وی نقش نهاد خانواده در پیشگیری و درمان اعتیاد را مهم برشمرد و عنوان کرد: هرچقدر خانواده ها از آسیب های اجتماعی اطلاعات و درک بیشتری داشته باشند، می توانند فرزندان خود را از موضوعات آسیب مانند اعتیاد دور نمایند و کاهش بروز موجب کنترل و کاهش شیوع آسیب های اجتماعی می شود.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به شیوه تعامل موثر خانواده ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب های اجتماعی، افزود: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری مزمن و عود شونده است، گفت: درمان اعتیاد، فرآیندی تدریجی و مزمن دارد و در طول دوره درمان، این بیماری ممکن است بارها عود کند بنابراین باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم و این امر مستلزم آگاهی خانواده هاو تلاش همه نهادهای اجتماعی و فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *