دسته‌ها
آرشیو

تجلیل از پروفسور کتابچی در کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب بابل

با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی از پروفسور سید ابراهیم کتابچی، جراح نامی ایران و جهان، در زادگاهش بابل تجلیل شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

پروفسور سید ابراهیم کتابچی، جراح برجسته ایران و جهان که به دلیل مهارت بی نظیر در جراحی مغز به پنجه طلا معروف است، در حاشیه کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب در زادگاهش بابل تجلیل شد. ‎

دکتر سید ابراهیم کتابچی متولد ۱۳۲۴، جراح برجسته مغز و اعصاب ۷۸ ساله است. این جراح برجسته کشور بعد از گذراندن مقاطع تحصیلی خود در سال ۱۳۴۴ با رتبه ۲۷ وارد دانشگاه تهران و در سال ۱۳۵۱ دانش آموخته شد.

دکتر کتابچی تخصص جراحی مغز و اعصاب را اوایل انقلاب در سال ۱۳۵۷ به اتمام رساند و به عنوان جراح مغز و اعصاب در بیمارستان سینای تهران استخدام و مشغول خدمت شد.

این جراح بزرگ مغز و اعصاب کشور از شاگردان ممتاز پروفسور مجید سمیعی بوده است. دکتر کتابچی علاوه بر کارهای خیرخواهانه، هر ساله یک شب از ماه مبارک رمضان را در مسجد محله خود در محله نقیب کلای شهر بابل ویزیت رایگان انجام می دهد که بیماران برای ملاقات با این پزشک از سراسر مازندران و ایران به بابل می آیند.

این چهره علمی تاکنون بیش از ۱۰۰ جراح مغز و اعصاب تربیت و تحویل جامعه داد.

استاندار مازندران در مراسم تجلیل از پروفسور سید ابراهیم کتابچی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: این جراح بزرگ دارای روح چند بُعدی است و در حوزه‌های مختلف پزشکی، اجتماعی و خیرخواهانه اقدامات ارزشمندی در کشور انجام داد.

سید محمود حسینی پور، افزود: این جراح برجسته کشور بیماران زیادی را درمان کرده و مطب وی پناهگاهی برای بیماران نیازمند است.

این مقام مسوول ادامه داد: پروفسور کتابچی شاگردان زیادی تربیت کرده که در حال حاضر همانند استاد خود در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.

۲۵۰ جراح برجسته مغز و اعصاب ایران به همراه چند کشور جهان برای شرکت در کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب در بابل با ارسال ۱۰۰ مقاله علمی و پزشکی در حوزه های نوین علوم مغز و اعصاب به دبیرخانه این کنگره در بابل گرد هم آمدند.

این کنگره بین المللی و کشوری جراحان مغز و اعصاب به مدت سه روز از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار می شود.

در این آیین محققان برجسته ایران و جهان شرکت کردند و پدیده های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برگزاری این گونه همایش ها جایگاه بسیار مهمی در پیشبرد مسائل علمی و تبادل نظر در مورد جدیدترین مسائل حوزه جراحی مغز و اعصاب دارد و برای مردم منطقه، دانشجویان و دانش پژوهان اثرات مثبت و شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت.

جدیدترین و بروزترین مطالعات حوزه جراحی مغز و اعصاب در رشته های جراحی ستون فقرات، جراحی مغز و قاعده جمجمه، جراحی باز و بسته عروق مغزی، جراحی اعصاب کودکان، ضایعات اعصاب محیطی و رادیوسرجری بین دانشمندان ایرانی و بین المللی تبادل نظر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *