دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

پایان سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج مازندران در تنکابن


سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران با حضور هنرمندان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد شهرستان تنکابن پس از سه روز رقابت ده گروه نمایشی با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد .

عکاس(دریافتی)منبع:خزرنما


هیئت داوران این جشنواره متشکل از نصرالله قادری، حسین مسافر آستانه و سلمان خطی پس از تماشای پنج نمایش صحنه ای و پنج نمایش خیابانی آراء خود را به شرح ذیل اعلام کردند:
در بخش موسیقی نمایش های خیابانی رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ماهور شیدایی فر و مجتبی خوارزمی با نمایش جامانده تعلق گرفت .
رتبه اول شامل دیپلم افتخار ، تندیس و جایزه نقدی رتبه اول هم به علی ریحانی پور و هادی احمدی با نمایش آکوستیک مین رسید.
در بخش طراحی فضای نمایش‌های خیابانی رتبه سوم به مهیار کمانگری با نمایش ماروپله، رتبه دوم به محمدجواد رحمانی با نمایش جامانده و رتبه اول هم به سحرمحسنی و حمید ناطقی طراحان فضای نمایش آکوستیک مین تعلق گرفت.
در بخش بازیگری زن نمایش های خیابانی رتبه سوم به طور مشترک و جداگانه به مژگان نوروزی بازیگر نمایش ماروپله و فاطمه عباسی بازیگر نمایش جامانده تعلق گرفت . در همین بخش رتبه دوم نیز به طور مشترک و جداگانه به رقیه جعفری بازیگر نمایش علم بهتراست یا ثروت و محبوبه علیزاده بازیگر نمایش گور بی نشان قاسم تعلق گرفت . در این بخش هیئت داوران برای رتبه ی اول هیچ انتخابی نداشت .
در بخش بازیگری مرد نمایش های خیابانی بابک شمس با نمایش مارو پله حائز رتبه سوم شد و محمد جواد رحمانی بازیگر نمایش جامانده نیز رتبه دوم را از آن خود کرد . در این بخش نیز هیئت داوران هیچ انتخابی برای رتبه اول نداشت اما جایزه ویژه خود را به تمامی بازیگران نمایش آکوستیک مین اهدا نمود.
در بخش طرح و ایده نمایش های خیابانی رتبه اول شامل دیپلم افتخار ، تندیس و جایزه نقدی به سیدهادی ساداتی با نمایش جامانده تعلق گرفت و حمید ناطقی با نمایش آکوستیک مین رتبه دوم و محبوبه علیزاده با نمایش گور بی نشان قاسم رتبه سوم طرح و ایده را از آن خود کردند.
در بخش کارگردانی نمایش های خیابانی سمن ناز مهدی زاده کارگردان نمایش ماروپله رتبه سوم، محمد جواد رحمانی کارگردان نمایش جامانده رتبه دوم و سحرمحسنی،و حمید ناطقی کارگردانان نمایش آکوستیک مین رتبه اول جشنواره را از آن خود کردند.
در بخش خیابانی دو نمایش جامانده و آکوستیک مین به عنوان نمایش های برگزیده به سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور معرفی شدند.
اما در بخش موسیقی نمایش های صحنه ای گروه موسیقی نمایش خلیل خولی رتبه سوم ، امیرارسلان مهدوی با موسیقی نمایش صنم رتبه دوم و علی رستمی گرجی آهنگساز نمایش اودنگ رتبه اول جشنواره را به خود اختصاص دادند.
در بخش طراحی صحنه نمایش های صحنه ای رتبه سوم به طراحان صحنه نمایش صنم امیرارسلان مهدوی و بهناز دوستی تعلق گرفت و رتبه ی دوم این بخش هم به طور مشترک و جداگانه به سجاد بحری طراح صحنه نمایش بیدرکجایان و حسین فدایی حسین طراح نمایش اودنگ رسید. هیئت داوران برای رتبه اول این بخش هیچ انتخابی نداشت.
در بخش بازیگری زن نمایش های صحنه ای فاطمه حسینیان بازیگر نمایش خلیل خولی و بهناز دوستی بازیگر نمایش صنم به طور مشترک و جداگانه رتبه سوم را از آن خود کردند. سارا یزدانی بازیگر نمایش اودنگ نیز حائز رتبه دوم شد و رتبه اول نیز هیچ انتخابی نداشت.
در بخش بازیگری مرد نمایش های صحنه ای رتبه‌ی سوم به طور مشترک و جداگانه به علی فهروندی بازیگر نمایش پرواز پرندگان مهاجر و حمید رضا آقاجانی بازیگر نمایش اودنگ رسید. و رتبه ی دوم این بخش نیز به سجاد بحری و مهدی اذعانی بازیگران نمایش بیدرکجایان تعلق گرفت.
رتبه‌ی اول این بخش شامل دیپلم افتخار ، تندیس و جایزه نقدی به مهیار هزارجریبی تعلق گرفت.
در بخش نویسندگی نمایش های صحنه ای رتبه سوم به طور مشترک و جداگانه به شکیلا شایگان نویسنده نمایش خلیل خولی و بهناز دوستی نویسنده نمایش صنم، رتبه‌ی دوم نیز به مهیار هزارجریبی نویسنده نمایش اودنگ و رتبه‌ی اول نیز به سجاد بحری نویسنده نمایش بیدرکجایان تعلق گرفت.
در بخش کارگردانی نمایش های صحنه ای امیرارسلان مهدوی کارگردان نمایش صنم رتبه سوم، سارا یزدانی کارگردان نمایش اودنگ رتبه دوم و سجاد بحری کارگردان نمایش بیدرکجایان رتبه اول را آن خود کردند.
در بخش صحنه ای نمایش های بیدرکجایان و اودنگ به عنوان نمایش های برگزیده به جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور معرفی شدند.
شایان ذکر است به تمامی رتبه های اول جشنواره دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی و به تمامی برگزیدگان رتبه های دوم و سوم جشنواره لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *