دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در بهشهر

همایش وحدت حوزه و دانشگاه باحضور آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان و عزیزاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری در دانشگاه علم و صنعت مازندران- بهشهر برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یک شعار نیست، یک شعور، عملکرد، راهبردی است که خدا از ما می‌خواهد این مطالبه شهداست هر کسی باید وجدانا هر گونه می‌تواند گام بردارد، وحدت را دست کم نگیرید و از وحدت بگوئید.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه علم و صنعت بهشهر برگزار شد، با اشاره به شکل‌گیری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه طی دو سال اخیر، اظهار کرد: اینکه مسائل و آسیب‌های مازندران را احصا کنیم کار و مطالعاتی نظری است که بارها انجام شده است و تکرار می‌شود.

وی افزود: الان نظام مسئله مازندران تهیه شده است، دانشگاه و حوزه باید به دنبال مطالبه‌ای بروند تا ببینند چقدر کار علمی شده است، دستگاه‌های اداری هم در راستای دستورالعمل خودشان کار می‌کنند پس حوزه و دانشگاه هستند که با محوریت وحدت باید مطالبه عمل و انجام داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به آیه ۶۳ سوره نور تصریح کرد: این آیه برای نسل بعد از حضرت فاطمه (س) نازل شده، پیغمبر اکرم (ص) را باید با القابش یاد کرد، ابهت یک شخص و جایگاه وقتی حفظ نشود تاثیرگذاری هم از بین خواهد رفت، شان صدور این آیه همین است، الگویی که از این جمله می‌گیریم این است که چگونه سخن بگوئیم، چگونه کاری انجام بدهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: باید کاری کنیم که سخن و کار شما علم را زنده، بیدار و با نشاط و خدا را راضی کند، پیش خودمان قبل از انجام هر کاری باید ببینیم که این کار دل‌ها را می‌میراند یا جامعه را سرزنده می‌کند!

امام جمعه ساری ادامه داد: از حضرت علی (ع) در خطبه ۲۷ نهج البلاغه نیز آمده است؛ به خدا قسم علم را می‌میراند و پر از غم و اندوه می‌کند اینکه می‌بینم دشمن متحد و شما که حق هستید متفرق هستید و وحدت دل را زنده و خدا را خوشحال و راضی می‌کند، هر چیزی که در راستای وحدت نیروهای مومن و حق، انجام می‌گیرد مردم و خدا را راضی می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: این خبر وحدت حوزه و دانشگاه، این دو قطب علمی اگر منتشر شود برای جامعه مایه خوشحالی است، اینکه در راستای الگوی شهدایی همچون شهید مطهری و بهشتی عمل می‌کنند، این ندای وحدت نباید خاموش شود و باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه بزرگترین انتقام ما از دنیا “وحدت ماست”، گفت: اگر بدانید که سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا به‌خصوص انگلیس در دو قرن گذشته چقدر برای ایجاد جنگ‌های داخلی، تفرقه و فتنه اختلافات پول خرج کرده اند؟ و اوامر خود را در جاهای مختلف با بهانه‌های جنسیتی، قومی، نژادی، مذهبی و غیره نفوذ دادند! اما به برکت انقلاب اسلامی وحدت به وجود آمده است.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: وحدت را دست کم نگیرید، در چنین جلسه ای گلایه‌ها جایگاهی ندارد اینجا باید از وحدت بگوئیم که این وحدت بود که انقلاب و دفاع مقدس را پیروز کرد و بزرگ‌ترین چالش در مقابل استکبار جهانی، سیاست‌های شیطانی ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: یک یمنی که هشت سال به وسیله عربستان بمباران شده و هیچ چیز ندارد امروز در دریای سرخ حرف اول را می‌زند، چهار شرکت مهم کشتیرانی دنیا بیش از ۵۰ درصد عملیات تجاری خود را تعطیل کردند چون تهدید شده اینکه هر کسی با پرچم اسرائیل بیاید و برود جایز نیست.

این مسئول اظهار کرد: امروز وحدت وجود دارد، دانشگاهیان و حوزویان متحد هستند، موارد اندک را به حساب نیاورید، کلیت مهم است این فضای وحدت باید تقویت شود، باید به سمت وحدت و انسجام بیشتر پیش برویم، بهترین پشتوانه و دلگرمی رهبر عزیزمان وحدت است که ایشان باید دلگرمی داشته باشد وگرنه علی (ع) باشد هم کاری نمی‌تواند بکند.

وی گفت: اگر امروز اینگونه پیش می‌رویم به برکت همین وحدت‌هاست، تاثیرات منفی جنگ رسانه‌ای دشمن را نادیده نگیریم، کم کاری و ناکارمدی‌های دستگاه‌های اجرایی را در ایجاد جو بدبینی که نتیجه آن در کلاس‌های معارف به وجود می‌آید، یعنی عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی روی مساجد هم تاثیر می‌گذارد‌.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: تبلیغات دشمن در فضای مجازی، شبهه‌پراکنی، القای جنگ و موارد دیگر تاثیر دارد همه را به پای استاد دانشگاه نگذاریم عوامل مخرب بسیار زیاد است همه را باید درنظر بگیریم تا منصفانه سخن بگوئیم، وحدت حوزه و دانشگاه یک شعار نیست، یک شعور، عملکرد، راهبرد و چیزی است که خدا از ما می‌خواهد این مطالبه شهداست هر کسی باید وجدانا هر گونه می‌تواند گام بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *