دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش دانش آموزان مدارس استثنایی مازندران در روز جهانی معلولین

مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین در سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان ساری با حضور مدعوین استانی و شهرستانی برای دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

این مراسم با حضور “حسین کمالی” مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، “سید سروش ساداتی جمالی” رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، “علی سلیلی” مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، “فریبا بریمانی” مدیرکل بهزیستی ،”حامد فاضل” مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، “حامد اسماعیلی” مشاور استاندار در امور معلولین، خامه ور و رجبی معاونین اداره کل بهزیستی، خوشبین مدیرعامل جمعیت ناشنوایان استان، مسلمی مدیرعامل جامعه نابینایان استان و
روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان و نیز با همراهی دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه شهرستان و مناطق، معلمان و اولیای دانش آموزان و با اجرای برنامه های متنوع از ساعت ۹ الی ۱۳ به میزبانی آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران برگزار شد.

در این گردهمایی با شکوه، نمایشگاهی از دست ساخته ها دانش آموزان هنرستان های با نیازهای ویژه مانند کار بر رو چوب، پرورش گل، محصولات‌ غذایی ارگانیک، بافتنی، گلدوزی، سبد بافی و سفال گری به منظور نمایش و فروش محصولات برپا شد که با استقبال کم نظیر مدعوین همراه بوده است.

طی این مراسم بخشی از توانمندی های دانش‌آموزان مدارس استثنایی با اجرای سرود، نماآهنگ و نوازندگی نیز مورد مشاهده ی مدعوین قرار گرفت.

در پایان مراسم نیز شاهد تجلیل از نفرات برتر کشوری در مسابقات ورزشی و فرهنگی با اهدا لوح تقدیر، هدایا و جوایز توسط مسئولان مدعو حاضر در مراسم بوده ایم.

یادآور می شود در این گردهمایی، مدعوین از سخنان ارزشمند مدیر کل آموزش وپرورش استان و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز دقایقی چند بهره مند گردیدند.

“حسین کمالی” مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در سخنرانی خود به اهمیت شکوفایی توانمندی های دانش آموزان معصوم و پاک مدارس با نیازهای ویژه اشاره کردند و دستگاه آموزش‌ و پرورش را خدمتگزار همه ی دانش‌آموزان ایران عزیز دانسته و بر لزوم توجه به مدارس استثنایی تاکید نمودند.

لازم به ذکر است “سید سروش ساداتی جمالی” رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران در مقام میزبان این گردهمایی در سخنان خود به این موضوع اشاره داشتند که:در طول زمان همواره انسان ها برای بقای خود و ارزشمند ساختن زندگی خود تلاش کرده اند، چه بسا معلولینی که از افراد عادی، بسیار موفق تر هستند و می دانیم چقدر موفقیت توان یابان در سطح اجتماع می تواند الهام بخش اذهان و قلوب خسته و نا امید باشد.

وی در ادامه ی سخنان خود بیان نمودند: بدون شک جامعه ای آسوده خواهد زیست که معلولان آن از آسایش ورفاه کامل برخوردار باشند و عدالت واقعی زمانی تحقق پیدا می‌کند که همگان متساوی (در حد توانایی) از نعمت های موجود بهره مند باشند وتفاوتی بین کودک عادی، تیز هوش یا معلول وجود نداشته باشد.

یک پاسخ به «همایش دانش آموزان مدارس استثنایی مازندران در روز جهانی معلولین»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *