دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

همایش تجلیل از فعالین جهادی تولیدات دامی مازندران

در چهارمین روز هفته جهاد کشاورزی، همایش تجلیل از فعالین جهادی تولیدات دامی مازندران باحضور “بابایی کارنامی” و “زارعی” نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، “خیریان پور”معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری،”عنایتی” رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و اتحادیه و تشکل های صنعت دام وطیور استان برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

همایش تجلیل از فعالین جهادی تولیدات دامی مازندران بامشارکت اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنعت دام وطیور، کارخانجات خوراک دام و طیور، آبزیان، زنبورداری ونوغان‌داری با حضور مسوولان در محل سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این همایش گفت: با توجه به شرایط سخت امروز دربحث تولید همه باید در پایداری و استمرار تولیدات غذایی که جزء سفره اصلی مردم است تلاش داشته باشیم تا نیاز غذای جامعه را تامین کنیم.

حسن عنایتی کلیجی با اشاره به تبیین شعار سال در جهاد کشاورزی افزود: به تبع از منویات مقام معظم رهبری مجموعه جهاد کشاورزی نیز در راستای دستیابی به امنیت غذایی، افزایش بهره وری در محصولات کشاورزی و گشایش سفره مردم گام‌های خوبی برداشته است و در حوزه تامین غذا کارهای مهم و ارزشمندی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: استمرار و پایداری تولید از مباحث مهم است که در امتداد رشد تولید تأثیرگذاری بالایی دارد و همه باید در کنار تولید و تولیدکننده باشیم تا تولیدکننده در بستر آرامش تولید کند.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران نیز در این همایش، اظهار کرد: بخش کشاورزی در رشد اقتصادی، اشتغال و تولید استان نقش مهمی دارد و کشاورزی برای مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی ادامه داد: دام، طیور و آبزی ‌پروی از موضوعات مهم مازندران است چرا که ۱۱ درصد مرغ کشور را مازندران تامین می‌کند و نیاز استان تهران و سایر استان ها از مازندران تامین می شود.

خیریانپور با بیان اینکه مازندران در حوزه دام و طیور نقش محوری دارد، گفت: امسال سه کمیته جانبی برای افزایش ظرفیت تولید و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی تشکیل شد.

وی ادامه داد: برای ارتقاء کیفیت و ارتقاء بهره وری ناگزیر هستیم از فناوری‌های نوین استفاده کنیم چرا که شرکت‌های دانش بنیان از معافیت گمرک، بیمه و مالیات برخوردار هستند و تمرکز در بخش کشاورزی باید به سمت شرکت های دانش بنیان باشد.

وی تصریح کرد: ناگزیر هستیم برای اقتصادی کردن صادرات، زنجیره های ارزش راهبردی را به جد پیگیری کنیم و این زنجیره ها در حوزه کشاورزی نقش را پررنگ تر می کند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با بیان اینکه زنجیره ارزش راهبردی در حوزه دام و طیور به عنوان اولویت مصوب شد و باید اجرایی شود، گفت: اگر ارتقاء رشد اقتصادی را می خواهیم باید در بخش کشاورزی تمرکز کنیم و باید افزایش سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *