دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

دیدار هیات رئیسه جامعه روحانیت شهرستان ساری با آیت الله لائینی

اعضای هیات رئیسه جامعه روحانیت شهرستان ساری با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جمع اعضای هیات رئیسه جامعه روحانیت شهرستان ساری، اظهار کرد: لازم است که به آئین‌‌نامه جامعه روحانیت نگاهی بی‌اندازید تا با فلسفه تشکیل آن آشنا شوید و اهداف آینده را براساس همان دستورالعمل شکل بدهید که البته قطعا کاندیداها آن را مطالعه کردند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه باید خودتان را برای پاسخگویی به طلاب انتخاب کننده خود در سه سال آینده آماده کنید، عنوان کرد: اقدامات خود را هدفمند، منظم و مستند قابل گزارش و ارائه انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به دو رسالت تشکل جامعه روحانیت، اعلام کرد: اول اینکه جامعه روحانیت را بسازد دوم اینکه به‌وسیله آنها جامعه را بسازد، در روحانیت باوجود نقاط مثبت فراوان، روحیات جهادی و زمینه‌های رشد؛ سلسله آشفتگی‌ها و ضعف‌هایی نیز در بین این جامعه وجود دارد که اگر جبران نشود حرکت ما را کند می‌کند.

امام جمعه ساری همچنین گفت: نظام مسائل جامعه روحانیت هر شهر باید نوشته شود، مثلا بخش مربوط به معیشت و اقتصاد و بخش اجتماعی، علمی و فرهنگی موجود مشخص باشد تا ضمن ارائه راهکار به جلو رفته و مشکلات را حل کنید.

این مسئول عنوان کرد: ما در حوزه طلاب و روحانیت یک شهرستان ضعف‌ها و نقص‌های فرهنگی بسیار زیادی داریم که باید کار کنیم، باید روحانیت را در ساری تقویت کرده و بنیه روحانیتی قوی شکل بدهیم، حوزه و مدرسه علمیه را فعال کنیم.

وی خواستار برگزاری ماهیانه جلسات جامعه روحانیت شد‌ و با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت جامعه روحانیت گفت: تشکیل جلسات موجب جلب اعتماد و همراهی است، اما اینکه با این جامعه چگونه برخورد کنیم؟ در فضای مجازی چگونه طلابمان را مدیریت کنیم باید فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند‌.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به برگزاری جلسات خانگی تفسیر قرآن یک شب در هفته در ساری، بر افزایش آن تاکید و تصریح کرد: شناسایی کسانی که می‌توانند و فضل حوزوی صحبت کردن و تفسیر یک آیه بعد از نماز و مغرب عشا را دارند گام خوبی برای افزایش برگزاری تعداد جلسات تفسیر قرآنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *