دسته‌ها
آرشیو خبری گرگان گلستان

همایش بین المللی حقوق بشر امریکایی در گرگان

پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری با حضور میهمانان داخلی و خارجی در گرگان آغاز شد.

عکاس(علی دهقان) منبع: خبرگزاری فارس

در این مراسم ، علی محمد زنگانه استاندار گلستان ، ماموستا کریمی مشاور ریاست جمهوری در اهل سنت و آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان سخنرانی کردند.

آیت الله نور مفیدی در پنجمین کنفرانس بین المللی نقض حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار کرد: دعوای مستکبران در طول تاریخ بر سر بشریت و انسان ها بوده و حقوق بشر باید بر اساس قرآن برای مردم تبیین شود.

وی افزود: امت اسلامی باید از عمق وجودی خود بر علیه مستکبران عالم موضع گیری داشته باشد و بهترین راه این است که از نگاه قرآن و انبیاء به این ماجرا نگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به مقام و منطلت انسال ها ادامه داد: قرآن در ارتباط با مستکبرین آیات عجیبی دارد. مقام بشر نزد خدا، بر اساس آیه « وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلَائِکَهِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَهً» خلافت الهی و جانشینی خداست.

وی عنوان کرد: وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ در قرآن می گوید که به همه انسان ها کرامت دادیم. آیا این نگاه اعتقادی می تواند برخلاف حقوق بشر باشد؟

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه انسان ها فطرتا و ذاتا مثل زنبور عسلی هستند که می داند وظیفه اش چیست گفت: انسان و بشر خدا خواه است و مستکبر خواه نیست که این یکی از بالاترین کرامات اوست.

نماینده ولی فقیه در گلستان با شاره به آیه شریفه «وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ» گفت:  انسان اگر خدا را فراموش کند، خودش را هم فراموش می کند. امروز دنیای غرب خدا را از صحنه زندگی‌شان کنار گذاشته اند و مشخص است که خود را گم کرده و بی هدف حرکت می کنند.

وی افزود: برتری جویی خصلت و ذات مستکبرین است که دنیا امروز درگیر آن شده و ریشه در همه مفاسد دارد. مستکبران همه عالم را برده و مطیع خود می دانند و ریشه آن آمریکاست.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به صحبت های امام در خصوص آمریکا که شیطانی بزرگ است ادامه داد: صحبت های امام در خصوص آمریکا باید برای مسلمانان و کشور های اسلامی که بیشترین آماج تیرهای غرب به سوی آنهاست، نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان ابراز کرد: طبق آیات قرآن، خصلت مستکبر برتری جویی است و ارتباطی با زمان یا مکان خاصی ندارد. آنها برای دستیابی به این هدف همه را خفیف می کنند و امروز کاری که آمریکا می کند دقیقا همین است. سعی دارد برای تثبیت برتری خود ملت ها را خفیف کند.

وی با اشاره به تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف توسط آمریکا افزود: بر اساس مبانی دینی، اختلاف و تفرقه انگیزی بین امت اسلامی از هر گناهی بالاتر است. اتحاد امر خداست و اختلاف فعل شیطان است. تفرقه و اختلاف افکنی راه اسلام و بزرگان دین نیست.

آیت الله نورمفیدی افزود: شبکه هایی که به نام شیعه علیه اهل سنت و شبکه های اهل سنتی که بر علیه شیعان فعالیت می کند، ریشه در سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس دارند.

ایشان در پایان از دست اندرکاران مراسم تشکر کرد و افزود: با وجود قرآن و آیات آن، امروز اگر مسلمانی، آمریکا و توطعه هایش را نشناسد و از هدف های شوم آنها بی خبر باشد باید تعجب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *