دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

 همایش بین‌المللی سیره‌شناسی علامه مصباح یزدی در فریدونکنار

 همایش بین‌المللی سیره‌شناسی علامه مصباح یزدی با حضور معاونت علمی حوزه علمیه خواهران کشور،نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران و جمعی ازچهره‌های علمی و فرهنگی در مجتمع شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

علامه مصباح مواضع شفاف و روشنگرانه داشت
حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار در این همایش اظهارکرد: افتخار ما این است که در خطه مبارک فریدونکنار که ازسوی مقام معظم رهبری به این نام مزین شده میزبان همایش علامه مصباح یزدی باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند گرامی‌داشت مقام علامه مصباح از واجبات است خاطرنشان کرد: شخصیت علامه مصباح یزدی آنقدر بزرگ بوده که حتی کسانی که با نگاه سیاسی او زوایه داشتند به سجایای اخلاقی و علمی او معترف بودند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: این شخصیت در جو سیاسی سنگین پای انقلاب اسلامی ایستاد و مواضع شفاف و روشنگرانه داشت.

تقی‌پور یادآورشد: علامه مصباح در زمینه تبعیت از ولایت خودشان اینچنین می‌فرمایند تنها چیزی که در عمر بیش از ۸۰ ساله به آن پایبند بودم چیزی اطاعت از رهبری نبوده و در طول تاریخ، رهبری به جامعیت آیت‌الله خامنه‌ای ندیده‌ام.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: ملت ایران عزادار اتفاقات صورت گرفته در فلسطین مظلوم است و جنایت‌های رژیم صهیونستی را محکوم می‌کنیم.

علامه مصباح در امور سیاسی غفلت نکرد
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران نیز در این همایش اظهارکرد: بررسی تاریخ زیست اجتماعی در قلب تمدن‌های تاریخی گواه هویت‌سازی برای برقراری ارتباط میان نسلی است تا بتواند در قالب یک الگوی مدیریتی شاهد مصونیت معرفتی باشیم.

حجت‌الاسلام محمد جواد قائمی با اشاره به اینکه مبانی معرفتی و جریان نامگذاری اماکن براساس مفهوم یک شخصیت است خاطرنشان کرد: برخی از دولت‌ها و ملت‌ها دربحران هویت‌ گیر افتاده‌اند و نهادهای فرهنگی و آموزشی باید در زمینه هویت‌بخشی کارهای خود را به انجام برسانند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به شخصیت علامه مصباح یزدی تصریح کرد: شخصیت علامه مصباح یزدی یکی ازعوامل تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است چرا که ایشان با ویژگی‌های برجسته اخلاقی، معرفتی و سیاسی توانستند گام بزرگی برای انقلاب اسلامی بردارند.

قائمی یادآورشد: علامه مصباح یزدی شخصیتی بودند که درکناراخلاق‌گرایی درزمینه امور سیاسی غفلت نکرد و خود را هزینه انقلاب و رهبری کرده است و این امر موجب شد دشمنان انقلاب همیشه هجمه سنگینی علیه این بزرگ سرباز انقلاب روا داشتند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری علامه مصباح یزدی را استاد فکر برشمردند گفت: حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران مازندران برای تبیین شخصیت علامه برای جلوگیری از تغییر جایگاه شهید و جلاد اقدام به برپایی همایش بین‌المللی سیره‌شناسی علامه مصباح یزدی کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان اینکه علامه مصباح به‌عنوان یک عالم در تراز انقلاب اسلامی است، ادامه داد: برای برپایی این همایش بیش از ۲۰ نشست علمی برگزار شد که حدود ۲۵۰ مقاله برای این کنگره ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *