دسته‌ها
آرشیو فرهنگی مازندران

هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا بامحوریت سردار طوسی

هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس در مصلای نکا برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: پایگاه خبری آوای خزر

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس عصر شنبه ۱۹ فروردین ماه در مصلای نکا اظهار کرد: افرادی که کافر پیشه‌اند و در مسیر عمل مانع هستند ،اعتقاد و اعمال‌ آنها تباه شده‌است و امروز خبری از آنان نیست.

به گزارش فارس ،نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: تقابل بین دو جریان  تباهی و عمل صالح و آمیخته با اعتقاد درست است  و لذا باید امت اسلامی به سمت تعالی و ایمان حرکت کنند.

وی یادآور شد: در کنار همه مسائل مهم روزه، نماز، جهاد، انفاق و…  ولایت و امامت مساله مهمی است که وجود امیرالمومنین (ع) برکت است.

آیت‌الله سلیمانی گفت: مراسم شهید مراسم بزرگی است که باید در فکر و عمل‌مان بازبینی انجام شود تا شرمنده شهدا نباشیم.

وی یادآور شد: خداوند قدرتمند است و اگر بخواهد دشمنان را در لحظه‌ای از بین خواهد برد و اگر خدا می‌خواست صدامیان را نابود کند نیازی به اعزام شهدا نبود.

آیت‌الله سلیمانی گفت: ما توان درک شهید را نداریم و آنان عندربهم یرزقون اند و از درک ما خارج است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خدا خواست که طناب بر گردن صدام‌ پیچیده شد و بدون اراده خداوند کاری انجام‌ نمی‌شود و لذا باید تابع خدا بوده و امورمان را به خدا واگذار کنیم.

وی افزود: خدا می‌خواهد ما را امتحان کند تا ببیند چقدر پای انقلاب هستیم، آشوبی در مملکت ایجاد شد و سنگ محک بود تا ببینیم چه کسانی با این موج‌اند که چه کسانی مقابل آن که امتحان عجیبی بود.

آیت‌الله سلیمانی گفت: این شهدا نوید خداوند به شما هستند و آثارشان جاودانه است و خداوند سرنوشت زیبایی را برای شان رقم زد و وصایای آنان عارفانه است که باید الگوی ما در عرفان شهدا، عرفان ایثار و عرفان فداکاری و عرفان‌جبهه هستند و دانشمندان باید دوباره به این عرفان‌بپردازند.

* یادواره شهدا، گامی مهم برای پاسداشت ارزش‌های شهید و شهادت

فرمانده بسیج ناحیه نکا هم در سخنانی با قدردانی از حضور همه مدعوین اظهار کرد: برنامه‌ریزی مناسب و دقیقی برای  برگزاری این یادواره ارزشی انجام شده و امیدواریم همه تلاش‌ها مورد رضایت خداوند باشد.

علی نجفی با قدردانی از حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران،  حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی‌لایینی امام جمعه نکا، عبدالرضا بابایی فرماندار نکا، روحانیون، مردم همیشه در صحنه و خانواده شهدا، مسوولان شهرستانی و استانی، خدام بارگاه ملکوتی امام هشتم قدردانی کرد و افزود: همه این حضور برای پاسداشت مقام شهید و شهادت و ارزش و جایگاه این‌مقام است. 

وی با تشکر از حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری سخنران این مراسم  و همچنین  عارف مداح این‌مراسم از آستان قدس رضوی گفت: حضور پر شور شما مردم همیشه در صحنه در این مراسم در کنار تلاش ها و برنامه ریزی همه اعضای فعال در این یادواره موجب شد تا شاهد برپایی این یادواره بزرگ و ادای دین به مقام بلند شهید و شهادت باشیم.

به گزارش فارس، هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس عصر شنبه ۱۹ فروردین ماه در مصلای نکا با سخنرانی آیت الله  عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار شد. این مراسم معنوی در مصلای بزرگ شهر نکا با حضور پر شور اقشار مختلف مردم ، خانواده های معظم شهدا ، نماینده ولی فقیه در مازندران ، استاندار مازندران ، فرمانده سپاه کربلای استان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

هجدهم فروردین ماه سالروز شهادت سردار محمدحسن قاسمی طوسی است؛ سرداری که بیشتر از همه با عنوان مالک اشتر جهبه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس و قهرمان نبرد ۷۸ روزه لشکر ۲۵ کربلا در عملیات والفجر۸ شناخته می‌شود و دارای سابقه مبارزات سیاسی در دوران رژیم ستمشاهی نیز است.

سردار محمدحسن قاسمی طوسی‌ که دو برادر دیگرش هم در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، در سال ۱۳۳۷ در روستای «طوس‌کلا» از توابع شهرستان نکا دیده به جهان گشود و در ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی در شلمچه با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها به شهادت رسید و مفقود شد و بدن پاکش در سال ۱۳۷۴ بعد از هشت سال گمنامی به دیارش برگشت و در نکا تشییع و در گلزار شهدای روستای طوس کلا به خاک سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *