دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

نشست خبری “جوادی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با موضوع برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی استان به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

عرضه ۴ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بزرگ قرآن و محصولات فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از عرضه ۴ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی در استان خبر داد.

 حسین جوادی در نشست خبری با موضوع برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در استان مازندران بیش از ۲۶۰ ناشر در حال فعالیت هستند اظهار کرد: ۹۲۶ عنوان کتاب طی سال گذشته در مازندران چاپ شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب در استان مازندران واقعا جایش خالی بود و این استان ظرفیت‌های فراوانی برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی دارد.

این مسئول ادامه داد: این نمایشگاه از ۲۷ الی ۳۱ فروردین در سالن شهید هراتی در قالب ۴۰ غرفه در دو نوبت بازدید صبح و عصر با حضور ۱۳ ناشر مازندرانی برگزار خواهد شد.

جوادی با اعلام اینکه تاکنون حدود ۴ هزار عنوان کتاب برای بازدید علاقمندان طراحی شده است ادامه داد: آیین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب بومی و تجلیل از نویسندگان و ناشران برتر، یکی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ناشران و تجلیل از ناشران فعال استان از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه است، تصریح کرد: برگزاری کارگاه تخصصی تولید محتوا، ویراستاری، طراحی و چاپ کتاب از برنامه‌های منحصربفرد جانبی در این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی بهار در بهار با تولی گری سازمان تبلیغات و مسابقه کتابخوانی از سوی اداره کل آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

این مسئول با اعلام اینکه برگزاری کتابت وحی با حضور خوشنویسان، ایستگاه قرآن، غرفه حجاب و عفاف و بازی‌های رایانه‌ای از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه است، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نمایشگاه اقدام به برگزاری چندین برنامه ویژه کودکان و نوجوانان خواهد کرد.

جوادی تصریح کرد: نقالی، قصه گویی، نمایشنامه خوانی قرآنی و محفل شعر قرآنی نیز دیگر برنامه‌های جنبی دیده شده برای این نمایشگاه است و در این نمایشگاه سعی شده است تا با عبور از برگزاری صرف فروش کتاب، برنامه‌های متعددی برای سلایق گوناگون بازدیدکنندگان دیده شود تا نمایشگاهی متفاوت را رقم بزنیم.

وی اظهار کرد: جایگاه ویژه خبرنگاران نیز برای پوشش کامل این نمایشگاه دیده شده است و انتظار می‌رود رسانه‌ها تمام قد پای کار بیایند و بازتاب خوبی را در رسانه‌های استان شاهد باشیم.

در پایان از پوستر نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *