دسته‌ها
آرشیو

نشست همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در آمل

نشست همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه با حضور ۲۱ شرکت دانش بنیان روسی با حضور سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران، مدیران وزارت توسعه اقتصادی کشور روسیه، خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، مدیرکل صمت استان، نعمت‌زاده، رییس پارک علم و فناوری استان، سید عباس حسینی فرماندار ویژه آمل و فعالان بخش خصوصی در آمل برگزار شد. ‎

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور در نشست همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه که با حضور ۲۱ شرکت دانش بنیان روسی در هتل اکسین آمل برگزار شد، با عنوان اینکه روسیه از کشورهای پیشرو و پیشرفته در حوزه دانش بنیان است، خاطر نشان کرد: تعامل دو کشور در حوزه دانش بنیان ها و شرکت های فناور می تواند به قطب بزرگ تجاری اقتصادی در منطقه تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، وی ادامه داد: اراده تعامل تجاری کشورمان با کشور روسیه قوی و جدی است و حمایت های دولتی برای توسعه این بخش از اولویت های ماست.

حسینی پور تصریح کرد :روسیه به لحاظ راهبردی روابط استراتژیکی با ایران دارد و در سال های اخیر روابط ما با این کشور استراتژیک و دوستانه بوده است.

وی اظهار کرد: شاید به دلیل ملاحظات بین المللی که بوده موجب شده که دو کشور در زمین های مختلف از جمله دانش بنیان ها و فناور گفت وگو کنند. امروز فرصت مغتنمی به وجود آمد تا دو کشور در عرصه‌های مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی گفت وگو کنند و به میدان عمل بیاورند.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران به عنوان یکی از محورهای کریدور شمال – جنوب در جایگاه ممتازی برای توسعه روابط با روسیه برخوردار است، با حضور این گروه در تعامل با شرکت های دانش بنیان استان، تلاش داریم این گفتمان را به حوزه های عملی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی گردشگری بیاوریم.

این مسئول اضافه کرد: اقتصاد جهان در چند وقت اخیر رنگ و بوی جدیدی گرفته و برای ماندن در این بخش باید به روز شد.
وی تاکید کرد: در ایران توسعه اقتصاد دانش بنیان از منظر همسویی با اقتصاد مقاومتی در مقابل با سیاست های دوگانه تحریمی است. روسیه هم اخیرا از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده و تحولاتی که امروز در جهان اتفاق افتاده، اقتصاد مقاومتی را در راس سیاست های کشور ما قرار داده است.

استاندار مازندران گفت: اقتصاد دانش بنیان توسط جوانان تلاشگر ایرانی در این سال‌ها روند روبه رشد و توسعه داشته و اعزام شرکت های دانش بنیان مازندران به روسیه می تواند به بالندگی توسعه وتعاملات دو کشور کمک کند.

استاندار گفت: دولت به عنوان تسهیل کننده شرکت های دانش بنیان است و شرایط را برای حضور فعالان وعلاقمندان این بخش ها فراهم می کند تا بخشی از چالش بیکاری کشور برطرف و علم منجر به تولید ثروت شود.

استاندارمازندران گفت: هر میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه از سوی شرکت های روسی در استان انجام شود، دولت و به تبع آن استانداری مازندران آن را ضمانت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *