دسته‌ها
آرشیو

افتتاح نمایشگاه توانمندسازی افراد دارای معلولیت با حضور استاندار در ساری

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت ، نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های افراد دارای معلولیت با حضور محمود حسینی پور استاندار مازندران، فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، حجت الاسلام عالی مشاور استاندار مازندران، طوسی مدیرکل امور بانوان استانداری، اسماعیلی مشاور استاندار مازندران در امور معلولین و دیگر مسوولان استانی در ساری افتتاح شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ محمود حسینی پور استاندار مازندران با بیان اینکه افراد دارای معلولیت توانمندی های زیادی دارند، گفت: خداوند توانایی هایی را در وجود این افراد گذاشته که اگر مسوولان استعدادهای آنان را شناسایی و کمک کنند می توانیم بخش زیادی از تولیدات را در کشور فراهم نماییم.

وی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت نیاز به پشتیبانی، حمایت و تسهیلات دارند، افزود: یک جلسه مجزا در ستاد تسهیل استانداری با حضور مدیرکل و همکاران بهزیستی برای توانمندسازی اشتغال مددجویان برگزار می شود که درآن شرایط اشتغال این افراد بررسی خواهد شد.

استاندار مازندران ادامه داد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، طی هماهنگی انجام شده یک واحد صنعتی از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان به یکی از افراد توانمند دارای معلولیت این حوزه تخصیص پیدا کرد تا بتوانند در آن به تولید و اشتغالزایی بپردازند.

حسینی پور با تاکید براینکه تولیدات افراد دارای معلولیت بسیار فاخر و ارزشمند است، گفت: باید ساختاری را برای این افراد ایجاد کنیم که تولیدات خود را بصورت تضمینی بفروشند.

وی به فعالیت سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: اداره کل بهزیستی مازندران از حوزه شهری فراتر رفته است و با طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی در مناطق روستایی و کم برخوردار حضور پیدا کرد که کار بزرگی است و در تمام سطح استان انجام می شود و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی مسیری را فراهم کنیم تا عزیزان مددجو از همه امکانات به صورت عادلانه استفاده کنند.

استاندار مازندران به قانون 3 درصدی اشتغال افراد دارای معلولیت اشاره کرد و ادامه داد: در جلسه اخیر با معلولان ، رییس جمهور محترم بر اجرای قانون 3 درصد اشتغال افراد دارای معلولیت تاکید کرد و استانداری مازندران نیز طی جلسه ای روند بکارگیری افراد را بررسی و جهت اجرای کامل آن اقدامات لازم را انجام می دهد.

هدف از توانمندسازی افراد دارای معلولیت، توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی و حضور فعال آنان در اجتماع است

فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، گفت: نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای افراد دارای معلولیت با هدف نشان دادن توانمندی افراد دارای معلولیت، فعالیت های سازمان بهزیستی در حوزه توانمندسازی، پیشگیری از معلولیت ها ، مشاوره ژنتیک و غربالگری بینایی و شنوایی برپا شده است.
وی با اعلام اینکه این نمایشگاه در ۱۹ غرفه برپا شده است، افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۲۲ آبان ماه در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دائر است و هموطنان می توانند از آن دیدن کنند.
دکتر بریمانی این نمایشگاه را متفاوت نسبت به نمایشگاه های دیگر دانست و بیان کرد: در این نمایشگاه مراحل توانمندسازی افراد دارای معلولیت، غربالگری شنوایی و بینایی و مشاوره ژنتیک به نمایش گذاشته شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران هدف از توانمندسازی افراد دارای معلولیت را فراهم کردن توانمندی اجتماعی، حضور آنان در اجتماع و توانمندسازی اقتصادی دانست.
وی با بیان اینکه در استان مازندران ۱۱ مرکز مشاوره ژنتیک وجود دارد، گفت: مشاوره ژنتیک می تواند در کاهش معلولیت ها نقش بسزایی داشته باشد بنابراین با توجه به آن بسیاری از معلولیت ها در جامعه کاهش پیدا می کند.
دکتر بریمانی برش اشتغال سال جاری را ۴۸۰۰ دانست و افزود: حدود ۸۰ درصد از آنان افراد دارای معلولیت می باشند که تسهیلات کم بهره به آنان داده می شود و در صورت پایداری اشتغال آنان می توانند برای گسترش واحد اشتغالزایی تسهیلات دریافت کنند.
مدیرکل بهزیستی مازندران اشتغال جامعه هدف را یکی از راه های توانمندسازی دانست و بیان کرد: کارفرمایان نیز با بکارگیری افراد دارای معلولیت می توانند تسهیلات لازم را به ازای به کارگیری هر نفر ، دریافت و بهزیستی تا ۵ سال هزینه بیمه آنان را پرداخت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *