دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست مسئول دارالقرآن بسیج سپاه کربلا در سوادکوه

نشست دارالقرآن بسیج سپاه کربلا که  با محوریت سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در سپاه ناحیه شهرستان سوادکوه برگزار شد.

عکاس(ارسالی) منبع: پایگاه خبری مردا

 سرهنگ پاسدار حسن افشار، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه کربلا،در دو نشست پی در پی با محوریت هماهنگی نسبت به برگزاری سی امین دوره از مسابقات قرآن و عترت بسیج که در سپاه نواحی شهرستان های سواد کوه و سوادکوه شمالی برگزار گردید با اشاره به این مطلب که مسئولین در ارتباط با عملکردشان در قبال قرآن هم در این دنیا باید پاسخگو باشند و هم در دنیای باقی از آنها بازخواست خواهد شد، اظهار داشت: وظیفه ما این است که در حوزه مأموریتی خود، قرآن را از مهجوریت به در آوریم.

حسن افشار ضمن تأکید بر اینکه همه مؤظف هستیم در همه حوزه های مأموریتی خود، با تمامی توان و ظرفیت پای کار قرآن برویم و قرآن را در تمامی عرصه ها پای کار بی آوریم، گفت: امنیت و سلامتی جامعه در گرو پناه بردن به مفاهیم قرآن و عترت است.

مسئول قرآن و عترت سپاه کربلا مازندران با ارائه آمار تعداد شرکت کنندگان در مسابقات اشاره کرد و افزود: سال گذشته در مجموع ۲۷۹۰ نفر از بسیجیان استان مازندران در مسابقات قرآن و عترت بسیج کشور شرکت کردند که در مقایسه سال جاری با رشد و اقبال عمومی قابل توجهی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی و احیاء حس مطالبه گری قرآن و عترت در جامعه، عمل به وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل رضوان الله تعالی علیه می باشد و دشمن را نا امید و مستأصل می کند عنوان داشت: تعداد بسیجیانی که تا تاریخ ۵ تیر ماه ۱۴۰۲ از استان مازندران در سامانه سی امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج کشور ثبت نام کرده اند، بیش از ۱۲۰۰۰ نفر می باشد که این نمایانگر یک جنبش اجتماعی قرآنی در استان مازندران می باشد.

افشار در تشریح اهداف مسابقات قرآن و عترت بسیج سپاه کربلا، ضمن اشاره به سهولت مسابقات برای شرکت کنندگان به دلیل آسان و ساده سازی رشته بخش ها، ماهیت این جنبش قرآنی را تلفیقی از آموزش و رقابت معرفی کرده و افزود: این دوره از مسابقات در ۳۶ رشته و در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و از سطح مبتدی تا نخبه و در سه بخش فردی ، گروهی و خانوادگی برنامه ریزی شده که شرکت کنندگان در سه مقطع شهرستانی ، استانی و کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

سرهنگ پاسدار حسن افشار تاریخ پایان مهلت ثبت نام در این دوره از رقابت ها را ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که در این مدت هر فرد می تواند مطابق آیین نامه سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در سه رشته ثبت نام و رقابت نمایید.

افشار با اشاره به این مفهوم که همراهی عموم بسیجان فعال قرآنی و اقبال مردمی با جنبش قرآن و عترت بسیج، نمایشی از قدرت اسلام و اهل بیت علیهم السلام در دیار علویان است، اظهار داشت: امروز که بیش از پیش شاهد تهدیدها و هجمه های دشمنان اسلام به فرهنگ، ارزشها و آرمان های مردم مسلمان و انقلابی ایران هستیم، تنها راه مقابله و احیاء ایمان و امید در دل جامعه، اتکاء و پناه بردن به مفاهیم و آموزه های قرآن و عترت است و لذا برای پایین آوردن هزینه های اجتماعی و امنیتی باید در عرصه های تربیتی با محوریت قرآن و عترت تلاش مضاعف داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *