دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری “کهنسال” مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت مازندران

نشست خبری “نادعلی کهنسال” مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت مازندران رد ساری برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

نادعلی کهنسال در جمع خبرنگاران استان مازندران از فعال‌‌سازی دبیرخانه توسعه صادرات در استان خبر داد و اظهار کرد: رایزنی با مدیران ملی انجام شده  و بنا داریم طرح توسعه صادراتی استان را پیگیری کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل صمت مازندران با اشاره به پیگیری‌های انجام شده کارگروه تسهیل تصریح کرد: در سفر استاندار به سوادکوه مشکلات و موانعی از سوی فعالان این منطقه اعلام شده که در این کارگروه برنامه داریم که این موانع را رفع کنیم.

وی از تقویت نگاه توسعه صنعتی در استان خبر داد و گفت: برای تقویت این بخش نیاز به حمایت از دستگاه‌های اجرایی استان داریم.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ طرح در استان مازندران بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: این طرح‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی داشته و زمینه اشتغال ۱۴ هزار نفری را فراهم می‌کند.

کهنسال خاطر نشان کرد: رویکرد ما در حمایت از این طرح‌ها در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی یکی از برنامه‌ریزی‌ها در استان را فعال کردن واحد‌های تعطیل شده اعلام کرد و افزود: ۴۱۱ واحد راکد یا نیمه‌فعال در استان شناسایی شده که برنامه‌ریزی برای آغاز به کار ۲۰۰ واحد در دستور است که نخستین جلسه کاری در شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام شده است.

مدیرکل صمت مازندران تعداد واحد‌های تملک شده توسط بانک‌های استان را ۵۸ مورد برشمرد و گفت: ۲۱ واحد صنعتی با وجود تملک شده از سوی بانک‌ها در اختیار صاحبان واحد‌های تولیدی قرار دارد.

وی در ارتباط با نظارت بر بازار و نارضایتی‌های در این زمینه اظهار کرد: کارگروه‌های مرتبط در این بخش فعال شده و برنامه‌ریزی در این حوزه در دستور کار است، بنده هم نسبت به وضعیت موجود در بازار رضایت ندارم و همه تلاش ما این است که حق مردم در این حوزه تضییع نشود.

مدیرکل صمت مازندران در ارتباط وضعیت برپایی نمایشگاه‌های صنفی در استان و نارضایتی صاحبان کسب و کار از تعدد برپایی این نمایشگاه‌ها گفت: چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه در دست بررسی پس از آسیب‌شناسی با رسانه‌ها در این بخش صحبت می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره واگذاری کارخانه نساجی مازندران به شهرداری قائمشهر و مباحثی که در این زمینه وجود دارد، افزود: بنده تازه منصوب شدم و بررسی‌های را در این زمینه انجام می‌دهم و پس از آن اظهارنظر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *