دسته‌ها
آرشیو مازندران ورزشی

قهرمانی تیم زاغمرز در مسابقات کشتی آزاد جام پهلوان “جلال ابوطالبی”

تیم کشتی آزاد “زاغمرز” با اختلاف قهرمان مسابقات استانی جام پهلوان “جلال ابوطالبی” شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

در نخستین دوره مسابقات استانی کشتی آزاد جام پهلوان «جلال ابوطالبی» تیم زاغمرز با ۳۲۵ امتیاز مقام اول، تیم نکا با ۲۳۵ امتیاز مقام دوم و تیم فریدونکنار با ۲۳۰ امتیاز مقام سوم را کسب کردندو در انتهای مراسم تیم زاغمرز کاپ قهرمانی مسابقات را به رسم قدرشناسی به فرزند پهلوان جلال ابوطالبی ، مهندس روهام ابوطالبی تقدیم شد .

اولین دوره مسابقات استانی کشتی آزاد جام پهلوان «جلال ابوطالبی» با شرکت ۹۹ کشتی گیر از سراسر مازندران در رده های سنی پهلوانک، خردسال، نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در ۱۸ وزن مختلف با حضور مسولین ورزشی استان، قهرمانان ملی و جمعی از پیشکسوتان کشتی کشور در استادیوم ورزشی شهدای زاغمرز برگزار شد.

جلال ابوطالبی زاده ١۴ شهریور ۱۳۳۰ در زاغمرز مازندران بدنیا آمد و از ۱۴ سالگی در ورزش کشتی بارها عناوین استانی و ملی از جمله قهرمانی آموزشگاه های کشور ، قهرمانی دانشگاه های کشور ، نائب قهرمانی و قهرمانی جوانان کشور را بدست آورد. این آزادکار اوزان ۷۵ و ۸۱ کیلوگرم به همت برادرش کمال ابوطالبی و کشتی گیران مطرح سطح استان همچون اصغر ثمربخش و اسدالله رضایی سالن کشتی را در زاغمرز تاسیس کرد. پهلوان جلال ابوطالبی کشتی را باشگاه شهنا بهشهر و باشگاه ایران ساری آغاز و از ۱۷ سالگی در تهران در باشگاه جعفری و باشگاه نادر و دارالفنون و در زمان دانشجویی در باشگاه چهار آبان رشت ادامه داد و نزد چهره هایی همچون عبدالله موحد و امامعلی حبیبی ، استاد سلطانی نژاد و شعبان بابااولادی و استاد پاکدل آموزش دیده بود.
او علاوه بر ورزش به شعر، نویسندگی و حقوق نیز علاقه داشت و تا کنون چند مجموعه شعری و رمان به قلم کشیده و دارای مدرک دکتری حقوق بین الملل بود.
پهلوان جلال ابوطالبی پدر روهام ابوطالبی رئیس هیات ورزش های همگانی مازندران ، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ چهره در نقاب خاک کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *