دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری “کمالی” مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

به مناسبت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید؛ نشست خبری حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

عکاس (زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

 حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳  با بیان اینکه آموزش و پرورش  در کشور مأموریت اجتماعی و فرهنگی دارد، اظهار کرد: تمام تلاش همکاران ما این است بازگشایی مدارس شوق‌آفرین و شاداب داشته باشیم و این شاداب سازی را در دل خانواده‌ها ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان با علاقه‌مندی وارد مدارس شوند.

وی با بیان اینکه تابستان فصل تعطیلی مدارس نیست، گفت: به محض پایان امتحانات پروژه مهر را خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینک  آغاز سال تحصیلی در استان با بیش از ۱۷ هزار کلاس درس داریم، اضافه کرد: ۲۲ هزار معلم را سازماندهی کردیم و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

کمالی اضافه کرد: بهسازی و شاداب‌سازی مدارس اقدامات خوبی انجام شد و به لحاظ تامین و تعمیر میز و سرویس بهداشتی صورت گرفت.

وی در بحث سازماندهی نیروی انسانی، گفت: اقدامات لازم در این حوزه انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه موضوع استمرار خدمت را برای بازنشستگان در دستور کار داریم، گفت: در این طرح حدود ۳۰درصد از معلمان با این شیوه به‌کارگیری شدند تا یک سال آینده همکاری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اضافه شدن معلمان جدید به بدنه نظام آموزشی استان گفت:‌ ۶۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و یک هزار و ۲۰۰ معلم جدید استخدام برای خدمت در دوره های ابتدایی، ‌متوسطه و هنرستان‌ها مشغول به کار می‌شوند و بقیه کمبود نیروی انسانی از محل اضافه کار شاغلان تامین می‌شود.

وی درباره وضعیت فضای فیزیکی و تجهیزات مدارس بیان کرد:  ۲۹ پروژه از هفته دولت تا مهر ماه افتتاح شد و ۱۵۵ کلاس درس به کلاس‌ها اضافه می‌شوند و هیچ مشکلی در تامین کلاس‌ها نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه در تقسیم‌بندی تعداد دانش‌آموزان در مدارس استانداردها رعایت شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تراکم دانش آموزان استان در کلاس‌های درس متناسب با استاندارد کشور و روی عدد ۳۶ نفر در هر کلاس است.

وی درباره بهسازی مدارس اقدامات لازم انجام شده و طرح شهید عجمیان نیز اضافه کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ مدرسه بهسازی و رنگ‌آمیزی شده است و در این زمینه کار جهادی و اجتماعی صورت گرفت و در طرح شهید عجمیان نیز ۵۰۰ مدرسه بهسازی و مناسب سازی شده است.

کمالی با بیان اینکه در بحث ثبت‌نام مشکلی نداشتیم، اظهار کرد: در ثبت کتاب درسی در تمامی پایه‌ها استان مازندران رتبه اول را داراست؛ چرا که خیلی مهم است تا کتاب‌ها به‌موقع در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت اولیا در امر تربیتی و فرهنگی و شاداب‌سازی، افزود: موضوع مهم بحث مهارت‌آموزی بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری‌که ۴۷ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی سوق یافتند و موج استقبال خانواده‌ها به سمت رشته‌های مهارتی بی‌سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به حضور پرشور خانواده‌ها و دانش‌آموزان در جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: مراکزی را هم در سطح استان باعنوان مراکز احسان و نیکوکاری ایجاد کردیم تا با فعالیت این مراکز شاهد ترغیب فرهنگ احسان و نیکوکاری در سطح استان خواهیم بود.

کمالی با اعلام اینکه بیش از ۵۳۰ هزار دانش‌آموز با ۳۷ هزار معلم و کادر اداری سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد، بیان کرد: حدود ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه داریم که از این تعداد ۱۰۴ هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند که مازندران بیشترین نرخ تحصیل دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را بعد از استان تهران دارد.

وی به اختصاص مناسب سرانه آموزش و پرورش مازندران در ۲ سال اخیر اشاره و گفت: برای این منظور دولت ۹۰  میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان اختصاص داده است و در بخش هنرستان‌های استان نیز دولت ۳۸ میلیارد تومان به منظور خرید و تجهیز امکانات اختصاص داد و علاوه بر این در طرح شهید سلیمانی به منظور تامین و ایجاد فضاهای ورزشی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بحث اخذ وجه در زمان ثبت‌نام، خاطرنشان کرد: اعلام کردیم دریافت وجه از خانواده‌ها نباید داشته باشیم کاهی گزارش‌هایی داشتیم که خانواده‌ها در این زمینه مشارکت داشتند به مدیران هم اعلام کردیم کار داوطلبانه است ولی در مجموع دریافت وجه در مازندران دولتی در مدارس اجباری نیست بلکه اختیاری است.

کمالی با اشاره به افزایش ۱۵ تا ۲۰درصدی شهریه مدارس خاص، بیان کرد: مشارکت و کمک به مدرسه یک امر بدیهی و تلاش ما بر افزایش کیفیت آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه در بحث کسب رتبه‌های مناسبت در کنکور به سمت ارتقا پیش می‌رویم، افزود: فضایی ایجاد شد، خانواده‌ها برای اینکه فرزندشان رتبه برتری داشته باشد به سمت کلاس‌های خصوصی سوق می‌یابد ولی عموما دانش‌آموزانی که رتبه بالا را کسب می‌کنند از کلاس استفاده نمی‌کنند.

کمالی در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت دانش‌آموزان در ایام اغتشاشات گفتک با توجه به اقدامات هیچ دانش‌آموزی پرونده‌ای در محاکم دادگستری در بحث اغتشاشات نداشتند و اقدامات خوب تبیینی در این راستا صورت گرفت.

یک پاسخ به «نشست خبری “کمالی” مدیرکل آموزش و پرورش مازندران»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *