دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

 نشست خبری مدیرکل کمیته امداد مازندران به‌مناسبت روز بانکداری اسلامی

نشست خبری به مناسبت روز بانکداری اسلامی با حضور “میثم معافی” مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران و “سعادت” مدیر شعب صندوق امداد ولایت استان برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

میثم معافی مدیرکل کمیته امداد مازندران در نشست خبری به‌مناسبت روز بانکداری اسلامی اظهار کرد: وقتی سخن از بانکداری اسلامی می‌شود بدان معناست که مبادلات اقتصادی ما در اسلامی متفاوت از انواع دیگر است.

به گزارش بلاغ،معافی افزود: در ماه رمضان امسال خیران ما ۸ میلیارد تومان اعتبار به صندوق امداد ولایت مازندران جهت پرداخت تسهیلات هدیه کردند و این نشان از اجرای سنت نبوی به جای سنت ربوی است. 

مدیرکل کمیته امداد مازندران، خاطرنشان کرد: قرض‌الحسنه به کرامت انسانی یک نیازمند توجه دارد و این کرامت را حفظ می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در هفته دولت امسال ۲۰۰ مسکن افتتاح و ۲۰۰ مسکن نیز کلنگ زنی شد که رد پای صندوق امداد ولایت در تمامی این پروژه‌ها وجود دارد.

معافی گفت: سالانه ۸۷ میلیارد تومان ودیعه از سوی کمیته امداد مازندران پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۵۱۷ هزار نفر عضو شبکه احسان و نیکوکاری کمیته امداد مازندران هستند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: مسکن، ازدواج و اشتغال جزو ماموریت‌های سالانه ما است.

این مسئول ادامه داد: یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال طی سال جاری جهت ایجاد ۱۶ هزار فرصت اشتغال، پرداخت خواهد شد.

معافی بیان کرد: سلول‌های بنیادی ما محلات هستند و حرکت اجتماعی ما با حضور مردم تبدیل به یک جنبش اجتماعی بزرگ شده است.

وی افزود: سرانه خدمات دانش آموزان ما جزو ۳ استان برتر کشور هستیم و در کنار هدایت تحصیلی، حمایت تحصیلی را داریم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: در طول دو سال گذشته ۳ هزار و ۸۲۰ جهیزیه با ۵ قلم کالا به مددجویان اهدا شد.

معافی بیان کرد: در دو سال دولت سیزدهم بالغ بر ۲۵۰۰ مسکن، احداث، نوسازی، بهسازی و ترمیم شده است و چشم‌انداز ما ساخت بیش از ۱۵۰۰ مسکن است.

***مدیر شعب صندوق امداد ولایت مازندران از پرداخت ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان خبر داد.

احمد سعادت مدیر شعب صندوق امداد ولایت مازندران نیز در این نشست خبری اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ با مجوز بانک مرکزی صندوق امداد ولایت در کشور راه‌اندازی شد و مقرر شده بود تا تنها در کل استان تنها یک شعبه داشته باشد و در سایر شهرستان‌ها دارای باجه باشد.

وی افزود: هم اکنون در استان مازندران نیز دارای یک شعبه مرکزی و باجه در هر شهرستان است و ۲۱۱ دستگاه پوز در استان فعال‌ است.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت مازندران خاطرنشان کرد: جامعه هدف صندوق نیازمندان جامعه با سرفصل‌های تعریف شده هستند.

این مسئول ادامه داد: وام‌های پرداختی کمیته امداد تا قبل از سال ۹۵ به صندوق امداد ولایت منتقل شده است.

سعادت بیان کرد: منابع صندوق از منابع گوناگون نظیر فروش املاک و مستغلات تامین و در قالب تسهیلات کارگشایی، مسکن، به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: این صندوق ۸.۵ میلیون مشتری در کشور و ۲۱۵ هزار مشتری در استان دارد.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت مازندران تصریح کرد: تا سقف ۱۰ میلیون تومان هیچ سودی نمی‌گیریم و از بالای ۱۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان در کل دوره تسهیلات با کارمزد ۳ درصد پرداخت می‌شود.

این مسئول با اشاره به شرایط خاص مشتریان صندوق، افزود: پول بیمه مانده بدهکار توسط خود بانک پرداخت می‌شود و این امر بزرگ‌ترین امتیاز این بانک است.

سعادت با بیان اینکه این صندوق از معدود صندوق‌های کشور است که دارای کارت شتاب می‌باشد؛ ادامه داد: شعبه دیجیتال ما ۸ خدمت را می‌دهد که مهم‌ترین آن امکان افتتاح حساب در باجه دیجیتال، صدور کارت المثنی است.

وی متذکر شد: این صندوق افتخار دارد که به جای کارمزد، مزد کار دریافت می‌کند.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت مازندران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم؛ گفت: طی پنج ماهه امسال ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

سعادت گفت: سقف وام مسکن و اشتغال صندوق برای هر متقاضی، ۵۰ میلیون تومان است.

یک پاسخ به « نشست خبری مدیرکل کمیته امداد مازندران به‌مناسبت روز بانکداری اسلامی»

ازاسلام ماففط اسمشویدک میکشیم من صدمیلیون وام بانک ملی گرفتم باید ۱۵۴میلیون پس بدم یعنی نزول میکردم فرقی نداشت ولی چون اسمش بدهست وبدجاافتاده نمیتونم نزول کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *