دسته‌ها
آرشیو خبری

نشست خبری “بخشی” مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران

نشست خبری “حمید بخشی” مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران در آستانه هفته پدافند غیرعامل با شعار (ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندای امید دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی )در ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

حمید بخشی در نشست خبری با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل از سوم آبان‌ماه، اظهار کرد: در استان ۱۱ کارگروه پدافند غیرعامل داریم که از موضوعات فرهنگی تا مشکلات مختلف را پیگیری می‌کنند.

به گزارش بلاغ؛ بخشی افزود: در هفته پدافند غیرعامل به‌دنبال تبیین اقدامات سازنده و آموزش مردم در مواجه با تهدیدات را دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در مدیریت بحران تهدیدات طبیعی داریم؛ اما در پدافند غیرعامل با تهدیدات انسان‌ساخت مواجه هستیم.

این مسئول ادامه داد: در استان رسالتی داریم و آن اینکه بر اساس طرح جامعی رفتارهای ما پایه‌گذاری می‌شود.

بخشی اعلام کرد: دارایی‌سنجی و سطح‌بندی این دارایی‌ها جزو اولویت‌های ما است.
وی عنوان کرد: به طور نمونه در نقاطی که برق قطع می‌شود متعاقباً برق مردم نیز قطع می‌شود و لذا اقداماتی برای رفع این مشکل انجام می‌شود تا حداقل تا ۱۰ سال دیگر با خرید مولدها به پایداری برسیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: تلاش ما آن است که سطح دارایی‌های سطح‌بندی شده را حراست کنیم.

این مسئول افزود: یکی از ابر چالش‌های ما به ضعف در زیرساخت‌های استان است؛ چرا که زیرساخت‌های ما برای جمعیت ۳ میلیونی استان است و در ایام پیک مسافرت باید برای پنج برابر جمعیت باید بنزین، آب، برق و غیره را تأمین کنیم و این امر بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

بخشی بیان کرد: علاوه بر دارایی‌شناسی و تهدیدشناسی عملاً در حوزه مأموریت‌های فنی زیرساختی و توسعه‌ای نیز حضور داریم؛ چرا که هر گونه اقدامی در این حوزه می‌بایست پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد.

وی اعلام کرد: تمامی شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر استان دارای طرح جامع پدافند غیرعامل شهری هستند و تهدیدات شهری احصا شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران خاطرنشان کرد: ۶۲۵ عنوان برنامه خواهیم داشت که ۱۹۴ رزمایش، ۱۰ همایش، ۵۲ سمینار، ۳۲ افتتاح پروژه، ۲۶۶ کارگاه آموزشی، ۸۷ بازدید از پروژه و در ۶ آبان مراسم صبحگاهی پدافند غیرعامل خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: زنگ پدافند غیرعامل در ۴ هزار مدرسه استان نواخته خواهد شد.

بخشی اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تا دو درصد بودجه خود را صرف امنیت داده‌ای خود کند و در حوزه امن‌سازی مرکز داده خود هزینه کنند.

وی مطرح کرد: در استان مازندران که مبتنی بر کشاورزان است موضوع تهدیدات زیستی حایز اهمیت است چرا که با حوزه امنیت غذایی مرتبط است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: به‌روزرسانی دارایی‌های استان و ایجاد نظام گزارش‌گری به‌ویژه در حوزه تهدیدات از موضوعات مهمی است که از هر گونه تنش اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

این مسئول مطرح کرد: هفته پدافند غیرعامل هر ساله جهت فرهنگ‌سازی عمومی و اهداف سالانه برنامه‌ریزی می‌شود.

بخشی تأکید کرد: موضوع پدافند غیرعامل گاهی دارای حساسیت‌های ویژه است که گاهی در خفا برای جلوگیری از تنش‌های اجتماعی انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نرخ فرزندآوری در استان بسیار نگران‌کننده است و سبک زندگی این پدیده را موجب شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران متذکر شد: بخشی از آلودگی هوا ناشی از برخی از مجوزهای معدنی به‌ویژه در آمل و سوادکوه است و عملاً به دلیل برداشت‌ها موجب ریزگردها شده است.

این مسئول افزود: در حوزه نیروگاه نکا اعتراض ما عمدتاً به کیفیت پایین مازوت باز می‌گردد و پیگیری ما جهت استفاده از سوخت باکیفیت مازوت ادامه است.

بخشی گفت: پس‌روی خزر جزو موضوعات حیاتی است که تهدیدات آن ملی بوده و موضوع دیپلماسی آب در سطح ملی در دست پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *