دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نشست خبری ” اقبال پور” رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران

نشست خبری سرهنگ “محمد مهدی اقبال پور” رئیس بسیج سازندگی سپاه کربلا به مناسبت هفته بسیج سازندگی در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران گفت: همزمان با هفته گرامیداشت تشکیل بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهره برداری از یکهزار و ۶۶۶طرح های محرومیت زدایی و اشتغالزایی به ارزش۶هزارو ۷۵۰ میلیارد ریال شروع شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد مهدی اقبال پور در نشست خبری با اظهار این که ۷۰۴ طرح عمرانی و محرومیت زدایی و ۹۲۶ طرح نیز اشتغالزایی است، افزود: ۳۷ طرح راه روستایی به طول ۵۵ کیلومتر، ۸۵ طرح آبرسانی به طول ۱۳۰ کیلومتر، ۱۰ طرح برق رسانی، پنج طرح فیبر نوری و ۱۰ طرح سایت مخابراتی از جمله طرح های محرومیت زدایی آماده افتتاح استان است.

وی به اجرای ۳۹ طرح ساخت دیوار حفاظتی و لایروبی رودخانه ها در قالب طرح های مدیریت بحران در مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و گفت: در مجموع در این ۲ بخش ،حدود ۱۴ هزار متر دیوار حفاظتی و لایروبی رودخانه ها انجام شد.

اقبال پور اجرای ۴۵ طرح جاده بین مزارع به طول ۱۰۰ کیلومتر را از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در هفته خدمت بسیج سازندگی به مناطق محروم استان عنوان کرد و بیان داشت: چهار پل روستایی در مناطق محروم استان نیز آماده بهره‌برداری است.

واگذاری کلید ۹۵ خانه مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی ره مازندران

رییس بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران گفت: در هفته خدمت، کلید ۹۵ واحد مسکونی با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیارد ریال به عنوان خانه محروم تحویل خانواده ها می شود.

وی ساماندهی ۳۲۰ زیارتگاه شهدا، ایجاد چهار مزرعه اقتصاد مقاومتی و غرس ۲۰۰ هزار نهال به عنوان طرح زراعت چوب را از دیگر طرح‌های اجرا شده توسط بسیج سازندگی مازندران عنوان کرد.

وی از افتتاح ۹۰۰ کارگاه های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در مازندران خبر داد و ادامه داد: همزمان با هفته گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی ،۴۰ صندوق قرض الحسنه با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح خواهد شد.

اقبال پور ارایه خدمات اجتماعی در قالب کمک مومنانه را از دیگر برنامه‌های هفته خدمت بسیج سازندگی مازندران عنوان کرد و گفت: همزمان در این هفته، ۸۰ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی، جهیزیه و لوازم زندگی، لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی، کارت هدیه و بسته درمانی به ارزش ۴۱۰ میلیارد ریال تحویل خانواده های محروم استان می شود.

وی از اعزام ۷۰۰ گروه های جهادی برای ارایه خدمات محرومیت زدایی به مناطق مختلف مازندران در هفته خدمت بسیج سازندگی مازندران خبر داد.

این مسوول سپاه کربلا مازندران با توضیح این نکته که قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ۲۵ کربلا مازندران ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تمامی روستاهای استان را تهیه و تدوین کرده است، بیان داشت: بسیج سازندگی استان در پنج سال اخیر توجه ویژه‌ای به ساخت سالن های ورزشی در مناطق محروم کرده است.

اقبال پور با اظهار این که از پنج سال گذشته تا کنون ۱۷۰ سالن ورزشی توسط بسیج سازندگی مازندران ساخته شده است، ادامه داد:برای تکمیل سالن کشتی جویبار به عنوان مهد کشتی جهان به یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و ورزشگاه شهید متقی ساری نیز به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی در خصوص نیروگاه زباله سوز ساری نیز گفت: از آن جایی که نیروگاه زباله سوز ساری مورد بازدید و اهتمام آیت الله رئیسی ، رییس جمهور محترم قرار گرفته است ،برای بهره‌برداری هر چه زودتر آن ،همه نهاد های مرتبط از جمله استانداری و فرماندهی سپاه کربلا مازندران ،شهرداری و شورای شهر ساری و دستگاه های خدمات رسان آب، برق ، گاز و راه پای کار هستند.

همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم و باز شدن پای مسوولان ارشد کشور برای پیگیری روند اجرای طرح های راکد و نیمه تمام در نقاط مختلف کشور به اجرای این طرح امیدی دوباره بخشید و محل اجرای آن به کارگاه سازندگی و ساخت و ساز مبدل شد به طوریکه در همین مدت ۲ سال اخیر با اقداماتی که توسط بسیج سازندگی سپاه مازندران به عنوان پیمانکار ابنیه این طرح انتخاب شد ، ۵۰ درصد به پیشرفت فیزیکی آن اضافه شد و نیروگاه مسیر بهره برداری شدن آن رو به انتها است.

عملیات ساخت نیروگاه ۴۵۰ تُنی زباله سوز ساری سال ۱۳۸۸ آغاز شد تا هزینه سنگین مالی چندین دهه ای حمل زباله‌های مرکز استان مازندران به دیگر مناطق و همچنین مشکلات زیست محیطی آن برداشته شود.

زباله‌های شهر ساری سال‌ها است که به منطقه کوهستانی پشتکوه در مرز مازندران و سمنان منتقل می‌شود که افزون بر تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهرداری ساری برای حمل زباله، مشکلات محیط زیستی متعددی را نیز برای ساکنان روستاهای اطراف این منطقه ایجاد کرده است.

١٧ اردیبهشت ١٣٧٩ تشکیل سازمان بسیج سازندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جلوه‌های الطاف الهی و برکات انقلاب اسلامی است که به‌عنوان نماد حرکت جهادی و محرومیت زدایی و خدمت به مردم در مقاطع حساس و مهم کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *