دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

مراسم رونمایی از سه اثر هنر بومی مازندران در ساری

مراسم رونمایی از کتاب «شِواش» و آلبوم‌های «بِچابِچا» و «آمی پسر آمی دتر» در ساری برگزار شد.

عکاس(هدا کاشی پور) منبع: خزرنما

مراسم رونمایی از سه اثر مرتبط با موسیقی بومی مازندران شامل یک کتاب و 2 آلبوم موسیقی مازندرانی در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی ساری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور تعداد زیادی از هنرمندان و چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر مازندران و پیمان بزرگنیا پژوهشگر شناخته شده موسیقی نواحی ایران برگزار شد، کتاب «شِواش» اثر محمدابراهیم عالمی خواننده و پژوهشگر برجسته موسیقی مازندران و فاطمه جعفری که توسط نشر «نُت» منتشر شد و آلبوم‌های «بِچابِچا» و «آمی‌پسر آمی‌دتر» رونمایی شدند.

در کتاب «شِواش» به بررسی و معرفی آثار تولید شده توسط گروه موسیقی «شِواش» که در دهه 60 توسط استاد زنده یاد احمد محسن‌پور تاسیس شده بود پرداخته شده است. در این کتاب اشعار حدود 180 قطعه موسیقی مازندرانی از 18 آلبوم تولید و منتشر شده توسط گروه موسیقی «شِواش» با آوانگاری و ترجمه و مشخصات اثر منتشر شده است.

کتاب شامل بخش‌های دیگری از جمله تصاویر و زندگینامه هنرمندانی که با گروه «شِواش» همکاری کردند نیز هست. زندگینامه بیش از 50 هنرمند مازندرانی که طی افزون بر سه دهه با این گروه شناخته شده موسیقی مازندران همکاری کردند در این کتاب گنجانده شده است. یکی از ویژگی‌های کتاب نیز پرداختن به ریشه و پیشینه ترانه‌هاست.

علاوه بر این کتاب، آلبوم «بِچابِچا» با تنظیم حمیدرضا زمانی و خوانندگی حسین زمانی و آلبوم «آمی‌پسر آمی‌دتر» با روایت و خوانندگی حسین علمباز هم از سوی شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا تهیه و منتشر و رونمایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *