دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

نخستین رویداد آموزشی مسئله محور محلات مهدوی مازندران در ساری

نشست خبری اولین رویداد آموزشی مسئله محور محلات مهدوی استان مازندران همراه با بازدید تخصصی خبرنگاران با حضور سردار مسلمی در سالن ورزشی غدیر ستاد سپاه کربلا برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در نشست خبری با موضوع برگزاری نخستین رویداد آموزشی مسئله محور محلات مهدوی (اسوه) که در سالن کوثر سپاه کربلا برگزار شد، اظهار کرد:  یکی از موضوعاتی که این روزها موجب نگرانی دلدادگان به انقلاب اسلامی شده، فعالیت‌های ناظر به مسجدمحوری است.

به گزارش فارس،سردار سیاوش مسلمی با اشاره به اینکه حضور کمرنگ جوانان و نوجوانان در مساجد موجب نگرانی خانواده‌ها شده است، افزود: رویداد بسیار ارزشمند آموزشی مسئله محور محلات مهدوی در استان مازندران در حال برگزاری است که می‌تواند کمک‌کار باشد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ طرحی با نام جبهه خرمشهرها در شهرستان بابلسر شکل گرفت، اضافه کرد: در ادامه با جمع‌آوری تجربیات این طرح و طرح‌های مشابه در سراسر کشور، یک الگو براساس زیست‌بوم استان تعریف شد.

مسلمی با اعلام اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ این طرح به سراسر استان ابلاغ و متعاقبا در سال گذشته این طرح از سوی سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور اجرا شد، بیان کرد: این طرح در مازندران با نام محله مهدوی و در سراسر کشور با نام محله اسلامی در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مسوولان استانی و شهرستانی برای هم‌نوایی اجرای این طرح پای کار آمدند، خاطرنشان کرد: برای هماهنگی بیشتر اجرای این طرح در ۹۰۷ محله و پایگاه مقاومت مازندران این رویداد برگزار شده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه از امروز ۲۰ آذرماه این رویداد آغاز و تا ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت و هر روز با ارکان هر محله از چند شهرستان دیدار و جلسه داریم تا هم‌نوایی در حد اعلا برقرار شود، ادامه داد:  این نمایشگاه در قالب قرارگاه‌های چهارگانه با توجه با زیست‌بوم هر شهرستان تعریف و در حال برگزاری است و هر شهرستان بسته به نظام مسائل مشخص، محصول خود را در این نمایشگاه ارائه خواهند داد.

مسلمی، هدف از برگزاری این رویداد را الگونمایی و توانمندسازی پایگاه‌های مقاومت محلات استان دانست و یادآور شد: هم اکنون ۴۸۵ پایگاه در حال ورود به فاز اجرایی و ۴۲۲ پایگاه در حال مقدمات گفتمان‌سازی و تکمیل فرآیند هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این فرآیند قطعا جراحی لازم است و برخی در این میان حذف و تعداد نفرات دیگری جایگزین خواهند شد‌.

مسلمی با اعلام اینکه در حال حاضر، ۸ هزار و ۳۹۷ هیئت اندیشه‌ورز داریم که عمدتا دارای جایگاه مثبت اجتماعی در هر محله هستند، افزود: این نفرات، باید نظام مسائل هر محله را احصا کنند که تاکنون هزار و ۵۰۰ نظام مسائل در ۹۰۷ محله استان، جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: در گام بعدی این مسائل، اولویت‌بندی و رتبه‌سنجی و سپس اقدامات مقتضی برای رفع مشکلات صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: این ۹۰۷ محله استان، تاکنون ۱۳۰ محله توانستند بخش زیادی از نظام مسائل خود را مرتفع کنند.

مسلمی گفت: آرمان شهر در گرو گفتمان‌سازی واحد و مشارکت خود مردم برای حل مشکلات هر محله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *