دسته‌ها
آرشیو مازندران ورزشی

مسابقات کشتی آزاد جوانان جام شهید هاشمی نژاد در بهشهر

هجدهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جوانان جام «شهید هاشمی نژاد» با شرکت ۱۴۷ کشتی گیر داخلی به همراه هفت کشتی گیر از کشور گرجستان و ۶ کشتی گیر از کشور ارمنستان به مدت دوروز در شهرستان بهشهر در حال برگزاری است.

عکاس(احسان فضلی اصانلو) منبع: خبرگزاری ایرنا

تاکنون نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی پنج وزن دوم این مسابقات مشخص شدند که اسامی آن ها به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم:
علی قلی زادگان – پوریا کاظمی
سینا زندی – امیرعلی فریدی

۷۰ کیلوگرم:
سید امیرمهدی حسینی – محمدرضا باخدا
علی کبودتبار – عرفان انصاری

۷۹ کیلوگرم:
دانیال دانشمند – میلاد احمدی ترکمانی
عرفان شکرپور – محمدجواد ناصرقلعه

۹۲ کیلوگرم:
مهدی فیروزمندی – صبا زاکرادزه (گرجستان)
حسین اصغری – حسین خسروی

۱۲۵ کیلوگرم:
عباس لشگری – مهدی بزرگ پور
عرشیا ظهیری – امیررضا روشن

به گزارش ایرنا، برگزاری مسابقات کشتی شهید هاشمی‌نژاد سابقه‌ای چند دهه‌ای در بهشهر دارد و در ابتدا، این رویداد با حضور چند تیم استان‌های همجوار و به صورت محدود برگزار می‌شد و ضوابط میزبانی آن هم رعایت نمی‌شد تا اینکه از ۱۲ سال قبل و با نظر تصمیم‌گیران کشتی بهشهر ابعاد برگزاری این مسابقات تغییر کرد و با تمرکز بر رده سنی جوانان، به یکی از مهمترین آوردگاه‌های شناسایی استعدادهای این رده سنی در کشتی کشور مبدل گشت.

تاکید مسوولان مسابقات به برگزاری جام شهید هاشمی نژاد در رده سنی جوانان، آرام آرام این رویداد را به برندی قابل اعتنا و اتکا در کشتی کشور تبدیل کرد تا جایی که مطابق اظهارات سرمربی و کادر فنی جوانان، جام هاشمی نژاد یکی از مراحل و معیارهای حضور کشتی گیران در تیم ملی است و از همین رهگذر همه کسانی که به دنبال پوشیدن دوبنده تیم ملی هستند، با آمادگی کامل در این رویداد شرکت می کنند.
نگاهی به مدال آوران سال های گذشته جام شهید هاشمی نژاد ما را به نام های معتبر می‌رساند. از حسن یزدانی، امیرحسین زارع، کامران قاسمپور تا بهنام احسانپور، رحمان عموزاد و بسیاری ستاره های داخلی و خارجی بسیاری حداقل یک بار حضور در این مسابقات را تجربه کردند و از سکوی پرتاب این مسابقات خود را به سکوهای قهرمانی مسابقات جهانی و المپیک رساندند.

با تداوم برگزاری و اوج گیری کیفی جام هاشمی نژاد، توجه مدیران فنی رده سنی جوانان به این مسابقات بیشتر شد تا جایی که در چند سال قبل، سرمربی و کادر فنی تیم ملی با تمرکز کامل در سالن محل برگزاری مسابقات حاضر شده و نفرات برتر را به طور کامل زیرنظر می‌گیردند.
اوج کیفیت مسابقات کشتی شهید هاشمی نژاد در آنجاست که کادر فنی تیم ملی جوانان به صراحت اعلام کرد، این مسابقات یکی از مراحل انتخابی تیم ملی است و همین تاکیدات، انگیزه مدعیان اوزان دهگانه جوانان را برای حضور با حداکثر آمادگی در بهشهر بیشتر می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *