دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

مراسم بزرگداشت دوازدهمین سال فعالیت “ماهک” در ساری

مراسم دوازدهمین سالگرد فعالیت “ماهک” (مجمع خیرین حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان مازندران) و افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان باحضور “شهریاری” رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و “بابایی کارنامی” نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس،”قبادی” شهردار ، “شعبانی” رئیس و اعضای شورای شهر ساری ،خیران و نیکوکاران شهرستان و استان ،هنرمندان کشوری و همچنین کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنان در سالن اجتماعات هتل بادله برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

راه‌اندازی بخش پیوند مغز و استخوان و lcu از نیازمندی‌های مهم بیمارستان فوق تخصصی کودکان سرطانی در ساری

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس راه‌اندازی بخش پیوند مغز و استخوان و آی سی یو را از نیازهای این بیمارستان برشمرد و خواستار همکاری و‌همت مضاعف‌تر خیران سلامت در این حوزه شد.

دکتر حسین شهریاری در مراسم دوازدهمین سالگرد فعالیت خیریه ماهک و افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان که در ساری برگزار شد، ساخت این بیمارستان در ساری را حاصل همت و تلاش خیران دانست و گفت: خیرین به کمک دولت و دانشگاه علوم پزشکی استان اعتبار لازم برای اتمام این پروژه را تأمین کنند.

وی راه‌اندازی بخش پیوند مغز و استخوان و آی سی یو را از نیازهای این بیمارستان برشمرد و خواستار همکاری و‌همت مضاعف‌تر خیران سلامت در این حوزه شد.

رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با کمک خیران بسیاری از مشکلات حوزه درمان و بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان حل خواهد شد.

شهریاری یادآور شد: بیماری خبر نمی‌کند و این اتفاق ممکن است برای هر خانواده‌ای رخ دهد؛ همت خیران بلند است این اقدام بزرگ ماهک طعنه به تن مرکز ماهک تهران خواهد زد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: مراحل پایانی این بیمارستان همچنان نیازمند کمک‌های مردم نیک‌اندیش شهر ساری است: بی‌شک کار خیرخواهانه خیران از نگاه پر مهر خدواند پوشیده نخواهد ماند.

حمایت از بیش از ۲۰۰ کودک مبتلا به سرطان

عبدالرضا شهریاری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع خیرین حمایت از کودکان مبتلا به سرطان مازندران نیز در ادامه گفت: بیمارستان فوق تخصصی کودکان ماهک در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع که به وصیت مرحوم دکتر شهیدی جهت احداث بیمارستان کودکان اهدا شده بود، احداث گردید.

عبدالرضا شهریاری ادامه داد: عملیات احداث این بیمارستان با دارا بودن ۱۰۳ تخت( ۵۱ تخت بستری و ۵۲ تخت ایزوله) از سال ۱۳۹۱ و پس از پایان مراحل اداری صدور مجوزها و نقشه‌های بیمارستانی با کمک و همراهی خیرین آغاز شد.

وی گفت: تاکنون کمک‌های دریافتی مجمع خیرین ماهک جهت احداث بیمارستان فوق تخصصی و کمک به بیماران تحت پوشش هزینه شده و در گام‌ بعدی احداث اقامت‌گاه والدین و راه‌اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در دستور کار این مجمع قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره ماهک مازندران، کمک به بیماران تحت پوشش، احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان، احداث اقامتگاه والدین، راه‌اندازی بخش پیوند مغز استخوان، کمک به تحقیقات جامع درمانی و پیشگیری و کمک به پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان از اهداف مجمع خیرین ماهک است.

شهریاری افزود: این مجمع بر آن است تا با بهره‌گیری از توان توانمندان و کمک خیرین و نیکوکاران، ایجاد بستر مناسب و استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت مرتفع نمودن نیاز بیماران، کاهش رنج‌های آنان و خانواده‌هایشان گام‌های انسان دوستانه تری بردارد.

وی شمار کودکان تحت حمایت این مجمع را بالغ بر ۲۰۰ کودک اعلام کرد و افزود: مجمع خیرین ماهک حمایت از کودکان مبتلا به سرطان زیر ۱۶ سال و خانواده‌های آنان را از سال ۹۱ آغاز کرد و هزینه‌های درمانی این کودکان نظیر هزینه‌های دارو، شیمی درمانی، رادیوتراپی، جراحی و ویزیت را پرداخت می‌کند.

شهریاری احداث اقامت‌گاه والدین را از دیگر ضرورت‌ها عنوان کرد و افزود: چشم امید ما به خیرین است که پای کار بیایند و این مجموعه را به اتمام برسانیم.

وی افزود: طی این ۱۲ سال فعالیت ماهک بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی به همراه یک واحد مطب، یک دستگاه آپارتمان و یک دستگاه خودروی اهدایی به ماهک کمک شده و این درآمدها برای کمک به کودکان سرطانی و ساخت بیمارستان هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *