دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

مراسم گرامیداشت روز درختکاری در پارک شهید زارع ساری

مراسم گرامیداشت منابع طبیعی و روز درختکاری در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هم‌زمان با ۱۵ اسفند در پارک شهید زارع ساری برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه)منبع: خزرنما

مراسم گرامیداشت منابع طبیعی و روز درختکاری در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور فرماندار ساری، شهردار مرکز استان، مدیرکل منابع طبیعی مازندران- ساری، رئیس منابع طبیعی شهرستان ساری، معاونان شهردار، شهرداران مناطق، روسای سازمان‌های تابعه و حافظان منابع طبیعی در پارک شهید زارع ساری برگزار شد.

محمدعلی نوبخت فرماندار ساری با گرامیداشت ۱۵ اسفند روز درختکاری گفت: فلسفه هفته منابع طبیعی صیانت و مراقبت از درختان است و هر چه بیشتر از این منابع مراقبت کنیم به خودمان و آیندگان کمک کرده‌ایم.

وی حفظ محیط زیست را یکی از راه‌های رسیدن به توسعه دانست و افزود: شهر ساری در حوزه منابع طبیعی نسبت به دیگر شهرها از شرایط بهتری برخوردار است.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز با گرامیداشت ۱۵ اسفند روز درختکاری از حافظان منابع طبیعی قدردانی کرد و‌ گفت: درخت نبض زندگی موجودات است و باید از این نعمت الهی حفاظت و پاسداری کرد.

وی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و جنگلی کاشت و نگهداری درخت را ضرورت دانست از کاشت ۱۰ هزار درخت در هفته درختکاری در مرکز استان خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: اگر چه سازمان سبما، منظر و‌فصای سبز شهرداری در طول سال اقدام به کاشت گل و گیاه در راستای توسعه فضای سبز می‌کند اما در این میان کاشت درخت نیز ضرورت است.

شعبانی به همکاری شهرداری ساری و منابع طبیعی اشاره کرد و از تلاش‌های سازمان آتش‌نشانی در کنترل آتش‌سوزی قدردانی کرد.

وی در پایان سخنانش به حماسه پرشور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و گفت: مردم ایران به رغم توطئه‌های دشمنان اما جهادی پای کار آمدند.

سیدعلی علوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری جنگل را میراث ۶۰ میلیون ساله نام برد که برخی‌ها به ناحق به این موهبت الهی دست‌اندازی می‌کنند.

سیدعلی علوی با بیان اینکه امسال ۷ میلیون و ۱۰۰ اصله نهال در مازندران تولید شده است، افزود: این میزان در سال گذشته دو میلیون و ۸۰۰ نهال بوده است.

وی میزان تولید نهال منابع طبیعی در سال‌جاری را ۳۰۰ میلیون اصله اعلام کرد و از همه دستگاه‌ها خواست نسبت به درختکاری و درخت‌داری اهتمام ویژه داشته باشند.

علوی همچنین از تمامی حافظان منابع طبیعی تقدیر کرد و افزود: همواره قدردان زحمات جنگلبانان و همه کسانی که همیار و دوستدار منابع طبیعی، هستند؛ هستیم. در پایان این مراسم چندین اصله نهال در این پارک غرس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *