دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

مراسم روز درختکاری در روستای لالیم شهرستان میاندورود

گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری باحضور آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران،خیریانپور- معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران و علوی- مدیرکل منابع طبیعی مازندران- ساری در روستای لالیم شهرستان میاندورود برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مهم تر از کاشت درخت حفظ آن است گفت: اجرایی‌ها کار خودشان را با ادبیات اجرایی انجام بدهند ما هم کار خودمان را با ادبیات توصیه‌ای انجام می‌دهیم، بحث کاشت یک میلیارد درخت حیثیتی و فراکشوری است.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسمی به‌مناسبت روز درختکاری، ضمن تقدیر از مردم و کسانی که در انتخابات حماسه آفریدند، اظهار کرد: از منابع طبیعی که سرمایه عظیم ملت و مملکت در اختیار اینهاست و باید آن را هم حفظ و هم توسعه بدهند صمیمانه تشکر دارم.

وی افزود: حرف در منابع طبیعی و درخت‌کاری و درخت‌داری خیلی زیاد است، به مسئولان اجرایی باید عرض کنم که ادبیات شما با ادبیات ما باید فرق کند، ما سال‌های سال به مردم همین حرف‌ها را زدیم گفتیم باید الگوی کشت رعایت شود، درخت‌ها را از بین نبرید، جلوی قاچاق را بگیرید، کشت و زراعت درخت باید انجام شود و موارد دیگر که ادبیاتی توصیه‌ای است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ادبیات آقایان اجرایی نباید توصیه ای باشد باید اجرایی باشد، باید مثلا اگر دانشگاه علوم پزشکی یا کشاورزی یا جاهای دیگر زمین هکتاری دارند بگوئید درخت بکارند، اما اگر شما هم ادبیات توصیه ای داشته باشید تا روز قیامت هم به جایی نمی‌رسیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه تاکید کرد: شما باید اجرایی عمل کنید، دستور بدهید، بروید مراقبت کنید، جریمه وضع کنید، همچون داستان کمربند بستن در خودرو، باید وظیفه تعیین کنید.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اجرایی‌ها کار خودشان را با ادبیات خودشان انجام بدهند ما هم کار خودمان را با ادبیات خودمان انجام می‌دهیم، گفت: در حوزه درخت مهم‌تر از کاشت حفظ است، از قائمشهر تا نکا همین ۱۲ سال قبل دوطرف جاده را درختکاری کردند یک درخت باقی نمانده، در خیلی از روستاها ۵۰ هکتار زمین را درخت کاشتند اما الان نیست، حفظ کنید، جنگل ما سال به سال کوچکتر می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: تولید نهال خوب است زحمت دارد، اما حفظ مهم است، چرا نهالستان‌های ما باید ناکارآمد باشند؟ چرا کار را رها کنیم که آنچه را که تلاش کردیم از بین برود.

وی خطاب به مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ساری عنوان کرد: از شما می‌خواهم در داشت، نظارت دقت کنید، کم بکاریم ولی داشته باشیم خیلی بهتر از این است که زیاد بکاریم ولی رها کنیم، کاشت یک میلیارد اصله نهال بحثی حیثیتی است فقط ما نیستیم تمام کشورها سهمیه‌ای بیشتر از ما دارند حتما باید انجام بگیرد و به خوبی پیش برود.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: منهای این سرمایه عظیم جنگلی مازندران طلاست چرا درختان را قطع می‌کنند قاچاقچی‌ها بلایی دیگر ویلاسازی ها بحثی دیگر، البته داشت و نگهداشت بودجه می‌خواهد و وزارتخانه باید اینها را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *