دسته‌ها
آرشیو ساری

مراسم زنگ شور عاطفه‌ها در دبستان نزهت ساری

آیین زنگ شور عاطفه‌ها با شعار «با هم مشق محبت بنویسیم» به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت همزمان با مدارس سراسر کشور ‌به‌میزبانی ناحیه دو ساری در دبستان نزهت برگزار شد.

عکاس(سارا مدانلو) منبع: خبرگزاری پانا

زنگ شور عاطفه‌ها، با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، فرماندار ساری و تنی چند از مسئولان استانی و شهری در جمع دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دبستان دخترانه نزهت ساری نواخته شد.

به گزارش ایکنا ،حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در این آئین گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی آموزش و پرورش مازندران، تعداد دانش‌آموزان محروم استان ۲۰ هزار نفر است.

وی افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد مازندران هستند و از خدمات حمایتی این نهاد برخوردار می‌شوند.

حجت‌الاسلام عالیشاه ادامه داد: کمیته امداد مازندران سرانه خرید بسته تحصیلی هر دانش‌آموز را ۱۵ میلیون ریال در نظر گرفته است که برای تأمین این میزان بسته برای دانش‌آموزان زیر پوشش به ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی تصریح کرد: تاکنون مردم نوعدوست و خیّر استان، ۱۲۵ میلیارد ریال مساعدت کردند که با برگزاری زنگ شور عاطفه‌ها امیدواریم مبلغ باقیمانده نیز تأمین و بسته تحصیلی مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند خریداری و به آن‌ها تحویل داده شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی امور مختلف باید از مدارس آغاز شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیته امداد مازندران، اجرای برخی طرح‌های نیکوکارانه را در مدارس استان آغاز کرده است تا ضمن جلب حس نوع‌دوستی دانش‌آموزان فرهنگ کمک به هم نوع را در آن‌ها ترویج دهیم.

وی افزود: به منظور تأمین کمک مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند زیر پوشش این نهاد، آیین شور عاطفه در دو مرحله در این استان از نیمه دوم مرداد تا پایان شهریورماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عالیشاه ادامه داد: در این مراحل پایگاه‌های نیکوکاری در میادین، محلات و مصلی‌های مازندران برپا شد که در این زمان همچنین ۳۵۰ مرکز نیکوکاری برای جمع‌آوری کمک مردم در سطح استان فعال بودند و کمک‌های جمع آوری شده نیکوکاران به صورت تهیه و تأمین لوازم و ملزومات تحصیلی از جمله کیف، کفش، پوشاک و نوشت‌افزار هزینه شده و همزمان با آغاز تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند تحویل داده شد.

وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ۸۰ هزار خانوار در قالب ۱۳۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش دارد.

در ادامه این آئین محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری با بیان اینکه ۵۳۹ مرکز آموزشی با ۸۳ هزار و ۴۳۷ دانش‌آموز در مرکز استان فعالیت دارند، افزود: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم پرچمدار زیست مسالمت‌آمیز است.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی و اجتماعی باید در مدارس ملموس باشد، اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش دارد بسترساز اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

نوبخت با بیان اینکه باید در کنار مردم قرار بگیریم تا شاهد تقویت روحیه امید در جامعه باشیم، ادامه داد: دولتمردان همواره در کنار مردم هستند و از مردم و برای مردم هستیم و با اجرای برنامه‌هایی نظیر شور عاطفه‌ها پرچم محبت و همگرایی را در جامعه برافراشته نگه خواهیم داشت.

فرماندار ساری ضمن تحسین عملکرد کمیته امداد استان مازندران برای تأمین بسته تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌هایی همانند شور عاطفه‌ها موجب جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *